Πώς το Μαρόκο γίνεται το «κρυφό όπλο» της Ευρώπης στον «πόλεμο» με την Κίνα -Τι αλλάζει στις ισορροπίες

Το Μαρόκο αποτελεί τα τελευταία χρόνια στρατηγικό κόμβο για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ τώρα η Stellantis ανακοίνωσε την κατασκευή του πρώτου κινητήρα της στο εργοστάσιο της Κενίτρα.
Τα τελευταία χρόνια, το Μαρόκο έχει εξελιχθεί σε κομβικό σταθμό για τη βιομηχανία αυτοκινήτου, γεγονός που ωθεί ολοένα και περισσότερες ιστορικές φίρμες να το επιλέγουν για να ανοίξουν εργοστάσιο. Η αφρικανική χώρα έχει ορισμένα στρατηγικά πλεονεκτήματα που έχουν οδηγήσει σε ραγδαία ανάπτυξη στον τομέα κατασκευής αυτοκινήτων.
Τα πιο βασικά από αυτά είναι η εγγύτητα με την Ευρώπη, τα συγκριτικά φτηνά εργατικά χέρια, οι χαμηλότερες τιμές στην ενέργεια, καθώς και οι πιο χαλαροί κανονισμοί που αφορούν στις εκπομπές ρύπων.
BUY NOW
Ο πρώτος κινητήρας βενζίνης της Stellantis στο εργοστάσιο στην Κενίτρα

Εκπρόσωποι του εργοστασίου της Stellantis στην Κενίτρα -ενός από τα πέντε μεγαλύτερα του ομίλου παγκοσμίως- ανακοίνωσαν την ολοκλήρωση της κατασκευής του πρώτου βενζινοκινητήρα στις εγκαταστάσεις τους στην αφρικανική χώρα, χαρακτηρίζοντας το γεγονός ως ένα πολύ σημαντικό «ορόσημο» για την εκβιομηχάνιση της χώρας.
Επένδυση 300 εκατομμυρίων ευρώ
Πριν από τρία χρόνια, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, είχε ανακοινώσει επένδυση ύψους 300 εκ. ευρώ με σκοπό την αναβάθμιση της εργοστασιακής μονάδας στην Κενίτρα, ώστε να πλησιάσει όσο το δυνατόν περισσότερο το επίπεδο τεχνολογίας και τεχνογνωσίας των ευρωπαϊκών εργοστασίων.
Έκτοτε το εργοστάσιο δεν έχει σταματήσει να αυξάνει τους παραγωγικούς ρυθμούς του, αφού εκτός από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του Peugeot 208, παράγονται επίσης τα ηλεκτρικά microcars Citroën Ami, Fiat Topolino και Opel Rocks-e.

Η παραγωγή του πρώτου κινητήρα της Stellantis στο Μαρόκο αναμένεται να αυξήσει ακόμη περισσότερο την επίδραση του εργοστασίου στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ έπειτα και από την επένδυση των 300 εκ. ευρώ, ιθύνοντες του ιταλικού ομίλου αναφέρουν ότι έχει παραγωγική ικανότητα σχεδόν 500.000 αυτοκινήτων ετησίως.