Νέο λουκέτο για αυτοκινητοβιομηχανία -Ποιος κατασκευαστής είχε άδοξο τέλος

WM Motor EX5-Z

Μία από τις πιο φιλόδοξες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν κατάφερε να δικαιώσει τις προσδοκίες που δημιούργησε, με αποτέλεσμα να γραφτούν οι τίτλοι τέλους.

Άδοξο αποδείχθηκε το τέλος μιας πολλά υποσχόμενης κινεζικής start-up εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία αποτελεί το τελευταίο «θύμα» εντός μιας εξαιρετικά ανταγωνιστικής αγοράς που έχει αρχίσει να κυριαρχείται από μεγάλους αυτοκινητικούς κολοσσούς.

Πρόκειται για την εταιρεία WM Motor, η οποία υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στη Σαγκάη, μόλις ένα μήνα μετά την αποτυχημένη εξαγορά της από την Apollo Future Mobility Group. Η τελευταία είχε σκοπό να εξαγοράσει την WM έναντι 2,02 δισ. δολαρίων (1,905 δισ. ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες), αλλά «έκανε πίσω», επικαλούμενη την αβεβαιότητα στη χρηματοπιστωτική αγορά και την άνιση οικονομική ανάκαμψη της Κίνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
WM Motor M7

Όπως επισημαίνει το Bloomberg, η πτώχευση της WM Motor «αντικατοπτρίζει τον κύκλο άνθησης και ύφεσης τον οποίο βιώνουν οι μικρότεροι “παίκτες” οι οποίοι συναγωνίζονται στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο».

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του China Automotive Technology and Research Center, το 2021 η WM Motor ταξινόμησε 35.000 ηλεκτρικά SUV, ενώ αντίστοιχα ήταν τα νούμερά της και το περασμένο έτος. Τους πρώτους, ωστόσο, 8 μήνες του τρέχοντος έτους κατάφερε να πουλήσει μόλις 1.387 αυτοκίνητα.

WM Motor
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για μια βίαιη ανατροπή των σχεδίων για την εταιρεία που που ιδρύθηκε το 2015 από τον Freeman Shen, πρώην Διευθύνοντα Σύμβουλο της Zhejiang Geely Holding Group Co.

Κάποια στιγμή, η WM Motor θεωρήθηκε ως μια από τις πιο υποσχόμενες κινεζικές νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με την υποστήριξη της Baidu Inc. και Tencent Holdings Ltd.

WM Motor

Το 2023 η εταιρεία σχεδίαζε να λανσάρει στην αγορά το φουτουριστικό ηλεκτρικό σεντάν M7, το οποίο θα σήμανε τη δραστηριοποίησή της στην αγορά με συνολικά 5 αυτοκίνητα. Τα σχέδιά της, ωστόσο, όχι απλά δεν καρποφόρησαν, αλλά παράλληλα προέβη στην απώληση εργαζομένων, στην αναστολή λειτουργίας του εργοστασίου και στην αποδυνάμωση των after sales υπηρεσιών.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας μεταλλάσσεται με ταχείς ρυθμούς, με περίπου 100 κατασκευαστές να παράγουν αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα, σε σύγκριση με τους περίπου 500 εγγεγραμμένους κατασκευαστές το 2019, όταν οι κρατικές επιδοτήσεις έρρεαν σε αφθονία, υπερτροφοδοτώντας τη βιομηχανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ