Το Mazda MX-5 στην πρώτη του γενιά κυρίως, ήταν σημείο αναφοράς για πολλούς λόγους, όπως το μέγεθος-βάρος του, την αξιοπιστία του, την οδηγική ευχαρίστηση και φυσικά την προσιτή τιμή του.
Συχνά πυκνά, έρχεται στο προσκήνιο για να συγκριθεί με τη σημερινή πραγματικότητα της κατηγορίας, η οποία δυστυχώς δεν είναι τόσο δημοφιλής όσο παλιά. Ας ελπίσουμε αυτό να αλλάξει σύντομα. Υπάρχει λοιπόν ένας νέος ανταγωνιστής, που παρά το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, λέγεται πως είναι ελαφρύτερος σε σχέση με το ιαπωνικό σπορ μοντέλο.
Αναφερόμαστε στο Longbow Speedster και στο Longbow Roadster, της εταιρείας που ιδρύθηκε από τους Danial Davey, Jenny Keisu και Mark Tapscott, το 2023. Παρά το γεγονός ότι η ομάδα ακόμα συγκροτείται, οι δύο από αυτούς έχουν πλούσια σταδιοδρομία σε γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες σαν την Tesla, την Lucid Motors και την BYD.
BUY NOW
Εν καιρώ εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης, έχει χαθεί το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό. Εξαιτίας των μπαταριών, τα σύγχρονα αυτοκίνητα ζυγίζουν τουλάχιστον 1.500 κιλά, ενώ μπορεί να φτάνουν και τα διπλάσια! Ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο, οφείλει να είναι απολαυστικό στον δρόμο, δηλαδή ελαφρύ, για αυτό και θα βασίζονται σε αλουμινένιο πλαίσιο. Επίσης θα εξοπλίζονται με ελαφρύτερες και πιο συμπαγείς μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες.
Οι δύο πρώτες δημιουργίες της Longbow θα ενσωματώσουν όσα περισσότερα στοιχεία γίνεται, ώστε να είναι οδηγοκεκτρικά. Το Speedster (ανοιχτή έκδοση) και το Roadster ενδέχεται να πέσουν και κάτω από τα 1.000 κιλά. Εν τω μεταξύ παρά του ότι δεν γνωρίζουμε τα μηχανικά τους μέρη, από πλευράς επιδόσεων, οι κατασκευαστές ισχυρίζονται πως θα πραγματοποιούν το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 και 3,6 sec, αντίστοιχα. Η αυτονομία τους θα είναι περίπου 420 χιλιόμετρα.
Η παραγωγή των δύο μοντέλων ξεκινά μέσα στο 2026. Στη βασική του έκδοση το Speedster (θα διατεθούν 150 μονάδες) θα κοστίζει γύρω στις 96.000 ευρώ, ενώ η τιμή του Roadster θα είναι 74.000 ευρώ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ