Το λάθος που κάνουμε όλοι και το αυτοκίνητό μας «καίει» περισσότερη βενζίνη

κατανάλωση καυσίμου

Εκατοντάδες χιλιάδες είναι τα λίτρα βενζίνης αλλά και τα ευρώ που σπαταλούν οι οδηγοί κάθε χρόνο στους δρόμους εξαιτίας ενός κοινού λάθους που μπορεί να διορθωθεί εύκολα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Εκατομμύρια είναι οι οδηγοί σε όλο τον κόσμο που σπαταλούν χρήματα καθημερινά πίσω από το τιμόνι αγνοώντας το γεγονός ότι τα ελαστικά τους αυτοκινήτου τους δεν έχουν τις σωστές πιέσεις, κάτι που έχει φυσικά προεκτάσεις και στα επίπεδα ασφάλειας που απολαμβάνουν ανά πάσα στιγμή.

Αυτό το φαινόμενο έχει ακόμη μεγαλύτερη συχνότητα τον χειμώνα καθώς οι μεγάλες αυξομειώσεις στην θερμοκρασία, ακόμη και μέσα στην ημέρα, οδηγούν σε συστολή του όγκου του αέρα και κατά συνέπεια στη μείωση της πίεσης των ελαστικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια διαφορά 10 βαθμών Κελσίου στη θερμοκρασία είναι αρκετή για να μειωθεί η πίεση στα ελαστικά κατά δύο psi και να τα «θέσει» έξω από τις συστάσεις του κατασκευαστή αναφορικά με το εκάστοτε μοντέλο.

Σε διάστημα περισσότερων ημερών οι απώλειες είναι ακόμη μεγαλύτερες λόγω και των ανωμαλιών του δρόμου αλλά και της ηλικίας του ελαστικού που χάνει σταδιακά την δυνατότητα να κρατά στο ακέραιο τον αέρα που έχει μέσα του.

Σύμφωνα και με τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Continental στη Μ. Βρετανία, το 83% των ερωτηθέντων οδηγών (περί τα 34 εκατ.) παραδέχθηκαν ότι δεν έχουν ελέγξει την πίεση των ελαστικών τους τις τελευταίες 30 ημέρες.

Παράλληλα, σχεδόν το 30% των ερωτηθέντων ανέφεραν σε σχετική ερώτηση ότι δεν έχουν ελέγξει τα ελαστικά για το ακόμη μεγαλύτερο χρονικό διάστημα των 90 ημερών ή και ακόμη περισσότερο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα παραπάνω δεδομένα της έρευνας δείχνουν ότι εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί και στην Ελλάδα μπορεί να έχουν χάσει σε αυτό το διάστημα ακόμη και το 30% της πίεσης στα ελαστικά του αυτοκινήτου τους χωρίς να έχουν μπει στον ελάχιστο είναι η αλήθεια κόπο να κάνουν έναν έλεγχο.

Όταν η πίεση του αέρα ενός ελαστικού δεν είναι η ενδεδειγμένη, στη συγκεκριμένη περίπτωση χαμηλότερη από το ιδανικό, τότε η επιφάνεια επαφής του με το οδόστρωμα μεγαλώνει.

Αυτό έχει σαν συνέπεια την αύξηση της τριβής με την άσφαλτο, κάτι που με τη σειρά του αυξάνει τις απατήσεις σε ενέργεια, δηλαδή σε ορυκτό καύσιμο ή σε ρεύμα, ώστε το όχημα να ξεκινήσει από στάση αλλά και να διατηρήσει μια ορισμένη ταχύτητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η αυξημένη παραμόρφωση ενός ελαστικού που δεν έχει σωστή πίεση, όταν περιστρέφεται ο τροχός, συμβάλλει επίσης στην αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Είναι γνωστή ως «υστέρηση ελαστικού» και είναι ένας ακόμη λόγος που χρειάζεται να σπαταληθεί περισσότερη ενέργεια για κινηθεί ένα αυτοκίνητο με ορισμένη ταχύτητα, σε σχέση με ένα άλλο που έχει σωστές πιέσεις στα ελαστικά του.

Μια απώλεια 4,3 psi, σύμφωνα με την Continental αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου περίπου κατά 1,5% που σημαίνει ότι περίπου ενάμιση με δύο ευρώ σε κάθε γέμισμα του ρεζερβουάρ... κάνουν φτερά από το πορτοφόλι του οδηγό, ανάλογα και με τον τύπο του αυτοκινήτου και το βάρος του.

Στο παραπάνω καλό είναι να υπολογιστεί και το κόστος από την πρόωρη φθορά και αντικατάσταση που θα χρειαστούν τα ελαστικά, τα οποία λειτουργούν με χαμηλότερες πιέσεις από το ιδανικό, όταν μια πραγματικά απλή κίνηση που χρειάζεται ελάχιστο χρόνο κάθε φορά θα μπορούσε να μας έχει γλιτώσει χρήματα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ