Το λάθος της αριστερής λωρίδας -Με ποιο πρόστιμο κινδυνεύουν χωρίς να το γνωρίζουν οι οδηγοί

Ελλάδα αριστερή λωρίδα

Άγνοια επικρατεί σε μια πολύ μεγάλη μερίδα οδηγών σχετικά με τον ενδεδειγμένο τρόπο χρήσης της αριστερής λωρίδας στους αυτοκινητόδρομους.

Η κίνηση σε έναν αυτοκινητόδρομο αποτελεί «ανάσα» για πολλούς οδηγούς, μιας και η κυκλοφορία διεξάγεται απρόσκοπτα, ελλείψει διασταυρώσεων, φωτεινών σηματοδοτών κ.ο.κ.

Στον αυτοκινητόδρομο, το χάος της αστικής ζούγκλας λάμπει δια της απουσίας του, και ως εκ τούτου ο οδηγός και οι συνεπιβάτες του έχουν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να… ηρεμήσουν και να απολαύσουν το ταξίδι.

αριστερή λωρίδα Ελλάδα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά, αυτό το ειδυλλιακό οδηγικό σενάριο δεν ισχύει πάντα, μιας και υπάρχουν κάποιοι οδηγοί που θεωρούν ότι μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε οδηγική ενέργεια τους κάνει κέφι.

Ένα από τα μεγάλα -και ενδεχομένως- επικίνδυνα λάθη των οδηγών αφορούν στην κίνηση στην αριστερή λωρίδα του αυτοκινητοδρόμου ή της οδού ταχείας κυκλοφορίας.

Ειδικότερα, δεν είναι λίγοι όσοι κάνουν κατάληψη της αριστερής λωρίδας και κινούνται… για ώρες σε αυτή, μιας και θεωρούν ότι στη συγκεκριμένη λωρίδα ισχύει ό,τι και στις υπόλοιπες.

Η αριστερή αποτελεί λωρίδα προσπέρασης, κάτι που σημαίνει ότι μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε μόνο εφόσον επιθυμούμε να προσπεράσουμε ένα άλλο όχημα -σεβόμενοι τα όρια ταχύτητας- που κινείται επί παραδείγματι στη μεσαία λωρίδα.

αριστερή λωρίδα προσπέραση

Με το πέρας, λοιπόν, του προσπεράσματος οφείλουμε να επιστρέψουμε στη μεσαία λωρίδα, συνεχίζοντας την πορεία μας. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί η περίπτωση που οι υπόλοιπες λωρίδες τελούν υπό καθεστώς κυκλοφοριακής συμφόρησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κανόνες που διέπουν την κίνηση στην αριστερή λωρίδα περιγράφονται στην παράγραφο 4 του Άρθρου 29 «Κίνηση οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες» του ΚΟΚ.

Όπως αναγράφεται «η ακραία αριστερή λωρίδα χρησιμοποιείται από επιβατηγά οχήματα ή μοτοσικλέτες ως λωρίδα προσπέρασης και καθίσταται και αυτή λωρίδα κυκλοφορίας, εφόσον οι υπόλοιπες λωρίδες τελούν υπό καθεστώς κυκλοφοριακής συμφόρησης».

Όποιος κάνει αδιακαιολόγητα κατάληψη της αριστερής λωρίδας κινδυνεύει με πρόστιμο που ανέρχεται σε 200 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ