
Η Lanzante, η αγωνιστική ομάδα που κέρδισε τις 24 Ώρες του LeMans το 1995 με μια McLaren F1 GTR, τιμά την 30η επέτειο αυτής της νίκης με την εντυπωσιακή 95-59.
Το όνομα «95-59» εξηγεί περιεκτικά την προέλευση αυτού του project: το έτος που η Lanzante κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans (1995) και τον αριθμό αγώνα του νικητήριου αυτοκινήτου (59).

Στην 63η επανάληψη του αγώνα στο σιρκουί στις όχθες του ποταμού La Sarthe, τον Ιούνιο του 1995, η βροχή έπεφτε σταθερα για 17 συνεχόμενες ώρες. Η McLaren συμμετείχε για πρώτη φορά στο θεσμό ως κατασκευαστής, αλλά το αποτέλεσμα ήταν θριαμβευτικό: οι πρωτότυπες F1 GTR κατέκτησαν τέσσερις θέσεις στην πρώτη πεντάδα της κατηγορίας GT1.
BUY NOW
Νικήτρια ήταν η #59 McLaren F1 GTR που οδήγησαν οι JJ Lehto, Yannick Dalmas και Masanori Sekiya, την επιμέλεια της οποίας είχε η Lanzante Motorsport – που συμμετείχε στον αγώνα εκείνον με την επίσημη ονομασία Kokusai Kaihatsu Racing.

Επιστρέφοντας στο σήμερα, το supercar με την ονομασία Lanzante 95-59 φέρνει θριαμβευτικά ξανά στη μνήμη εκείνη τη μεγάλη επιτυχία του καλοκαιριού του 1995, ως ένα εξατομικευμένο πρωτότυπο τριών θέσεων που αποτελεί το «απόσταγμα» τριών δεκαετιών γνώσεων και εμπειρίας. Η McLaren, θυμίζουμε, παρουσίασε νωρίτερα φέτος μια επετειακή έκδοση της 750S για την ίδια περίσταση.
Ο Dean Lanzante εξήγησε ότι το 95-59 είναι «το αποτέλεσμα όλων όσων προσωπικά και ως επιχείρηση έχουμε μάθει και βιώσει τις τελευταίες τρεις δεκαετίες από τη νίκη στο Le Mans».
Σχεδιασμένο εξαρχής ως ένα γνήσιο τριθέσιο όχημα, ικανό για εκτεταμένα ταξίδια με χώρο αποσκευών, το 95-59 θα παραχθεί αυστηρά σε μόλις 59 εξατομικευμένα αντίτυπα. Καθένα από αυτά θα κοστίζει 1,17 εκατομμύρια ευρώ, συν τους τοπικούς φόρους.
Στην καρδιά του 95-59 βρίσκεται μια αναθεωρημένη έκδοση του V8 twin turbo κινητήρα 4.0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει πάνω από 850 ίππους και 880 Nm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός επτατάχυτου κιβωτίου SSG.

Βασισμένο σε μια τρέχουσα πλατφόρμα της McLaren, χρησιμοποιεί ένα προσεκτικά ανασχεδιασμένο σασί από ανθρακονήματα που παρέχει την απαραίτητη αντοχή και ευελιξία για να φιλοξενήσει άνετα τρεις επιβάτες.
Με στόχο να μείνει το βάρος στα μόλις 1.250 κιλά, το 95-59 στο προαιρετικό «LM30 Pack» προσφέρει αναλογία ισχύος / βάρος 700 ίππων ανά τόνο. Αυτό το τοποθετεί σε μια αποκλειστική ομάδα υπεραυτοκινήτων.

Το LM30 Pack εξοικονομεί περίπου 20 κιλά βάρος και περιλαμβάνει εξαιρετικά ελαφριές σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου, εξατμίσεις Inconel, σωληνώσεις εξάτμισης από τιτάνιο και επιχρυσωμένη θερμομόνωση σε όλο τον χώρο του κινητήρα και της εξάτμισης για προστασία από τη θερμότητα.
Ο σχεδιασμός του 95-59 καθοδηγήθηκε από τον αναγνωρισμένο σχεδιαστή αυτοκινήτων Paul Howse, με τις ρέουσες αλλά μυώδεις γραμμές του να δείχνουν μια φυσική εξέλιξη της προηγούμενης δουλειάς του - με σαφείς επιρροές, αναμφίβολα, από τις σύγχρονες McLaren.

Η σχεδιαστική φιλοσοφία του 95-59 βασίζεται στην «αεροδυναμική ροή αέρα», που γίνεται σαφής στο σχεδιασμό δύο στρωμάτων όπου το κάτω επίπεδο έχει ορατές επιφάνειες από ανθρακονήματα.
Το μπροστινό μέρος κυριαρχείται από το χαμηλό μπροστινό άκρο του ρύγχους, με ένα βαλλιστικό σχήμα που τονίζει την αεροδυναμική του μορφή. Ένα ενιαίο, μονοκόμματο καπό διαθέτει την χαρακτηριστική κεντρική γραμμή «V», που συνεχίζεται και στο εσωτερικό, τονίζοντας την κεντρική θέση οδήγησης.
Οι δύο στρωμάτων, γλυπτές διαγώνιες πόρτες (dihedral doors) διοχετεύουν τον αέρα προς τα πίσω και στα υψηλής απόδοσης ψυγεία. Από το πλάι, η αεροδυναμική απόδοση τονίζεται οπτικά από ένα σχέδιο που «μοιάζει με σφαίρα».
Το γλυπτό πίσω μέρος διαθέτει ένα πολύ χαμηλό πίσω επίπεδο, με μια κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση τιτανίου ως επίκεντρο. Πάνω από την εξάτμιση βρίσκεται μία ενεργή αεροτομή που μπορεί ενεργοποιείται όταν απαιτείται αυξημένη κάθετη δύναμη.

Ο σχεδιασμός ολοκληρώνεται με νέες ελαφριές σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου (19 ίντσες μπροστά, 20 ίντσες πίσω) και από το χρώμα Ueno Grey, την ακριβή απόχρωση του αυτοκινήτου που κέρδισε το Le Mans του 1995.
Το εσωτερικό, επίσης σχεδιασμένο από τον Paul Howse, ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία των οργανικών μορφών. Κυριαρχείται, φυσικά, από την κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης, ενώ τα γυάλινα πάνελ οροφής πλημμυρίζουν την καμπίνα με φως.
Οι δύο θέσεις επιβατών είναι ενσωματωμένες στο σασί, εκατέρωθεν του οδηγού, ενώ ο λιτός σχεδιασμός εξασφαλίζει την αναδιάταξη των λειτουργικών διακοπτών για ευκολία στην είσοδο και έξοδο. Τα κουμπιά του κιβωτίου ταχυτήτων βρίσκονται στο τιμόνι, ενώ άλλοι διακόπτες είναι εργονομικά τοποθετημένοι στην οροφή, με ελάχιστες πληροφορίες να εμφανίζονται σε μία οθόνη σε κάθε πλευρά για ελαχιστοποίηση της απόσπασης της προσοχής.

Η θέση του οδηγού είναι χαμηλή, τοποθετημένη σε ελαφριές ράγες, ενώ η κολόνα του τιμονιού και το πεντάλ είναι σταθερά. Οι θέσεις των επιβατών σχηματίζονται μέσα στο σασί από ανθρακονήματα, με ενσωματωμένα προσκέφαλα και υποστήριξη ποδιών.
Η ευχρηστία ήταν βασικός στόχος στην εξέλιξη του 95-59, εξασφαλίζοντας ότι οι ιδιοκτήτες μπορούν να απολαύσουν το αυτοκίνητό τους σε όλα τα σενάρια. Η Lanzante συνεργάστηκε στενά με μια επιλεγμένη ομάδα εκλεκτών της πελατών, πολλοί εκ των οποίων είναι προηγούμενοι ή τωρινοί ιδιοκτήτες τριθέσιων μοντέλων, για να κατανοήσουν τι λειτουργεί καλύτερα και πώς θα χρησιμοποιούσαν ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Ο χώρος αποσκευών για πολλαπλές τσάντες βρίσκεται κάτω από το μονοκόμματο μπροστινό καπό, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου 75 λίτρων προσφέρει εκτεταμένη αυτονομία. Το 95-59, όσο κι αν δεν του φαίνεται, έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για να είναι οικονομικό και εύκολο στη συντήρηση.