
Με 855.714 χλμ στο κοντέρ, αυτό το Defender αποδεικνύει τι σημαίνει πραγματική αντοχή.
Στον κόσμο της αυτοκίνησης υπάρχουν οχήματα που ξεχωρίζουν για την τεχνολογία τους, τον σχεδιασμό τους ή την απόδοσή τους. Υπάρχουν όμως κι εκείνα που έχουν κερδίζουν τη φήμη τους με έναν κάπως πολύ πιο δύσκολο, μέσα από την αντοχή τους στον χρόνο.
Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ένα Land Rover Defender με τον εμβληματικό κινητήρα 300 Tdi, το οποίο συνεχίζει απτόητο να κυκλοφορεί έχοντας γράψει στο κοντέρ 855.714 χιλιόμετρα. Για να γίνει αντιληπτή η απόσταση, μιλάμε ότι έχει κάνει πάνω από 21 φορές τον γύρο της Γης ή περίπου 1,5 φορά τη διαδρομή Γη – Σελήνη.
BUY NOW

Το συγκεκριμένο όχημα, έκανε την εμφάνιση τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από ένα χρήστη που ειδικεύεται σε οχήματα με εξωφρενικά μεγάλες χιλιομετρικές ενδείξεις. Η φωτογραφία του κοντέρ με τα 855.714 χιλιόμετρα προκαλεί δέος, ενώ αν και δεν υπάρχουν πληροφορίες αν έχει υποστεί ποτέ αλλαγή κινητήρα, η φήμη του συγκεκριμένου μοτέρ, μας κάνει να υποθέσουμε ότι πιθανότατα πρόκειται ακόμα για τον εργοστασιακό.
Ο 300 Tdi θεωρείται από πολλούς ο πιο αξιόπιστος πετρελαιοκινητήρας που φόρεσε ποτέ ο Defender. Με μηχανικό ψεκασμό, απουσία ηλεκτρονικών και ένα block από χυτοσίδηρο, ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν φτιάχτηκε για να εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, αλλά για να επιβιώνει εκεί που όλα τα άλλα καταρρέουν.

Ο τετρακύλινδρος 2,5 λίτρων turbodiesel απέδιδε 110 ίππους, με 265 Nm ροπής στις μόλις 1.800 σ.α.λ., προσφέροντας δύναμη από τις χαμηλές στροφές, ιδανική για εκτός δρόμου περιπέτειες.
Το Defender της φωτογραφίας κυκλοφόρησε το 1998, δηλαδή την τελευταία χρονιά κατά την οποία ο 300 Tdi βρισκόταν στη γραμμή παραγωγής. Την επόμενη χρονιά τον διαδέχθηκε ο πιο σύγχρονος, Td5, ένας πεντακύλινδρος κινητήρας με ηλεκτρονικό ψεκασμό, περισσότερη δύναμη και σαφώς πιο «ραφιναρισμένη» λειτουργία. Όμως, παρά τα πλεονεκτήματά του, ποτέ δεν κατάφερε να κερδίσει τη φήμη της σκληρότητας του προκατόχου του.

Αυτός είναι και ο λόγος που ακόμα και σήμερα, ο 300 Tdi ανακατασκευάζεται και πωλείται ως μεταχειρισμένος κινητήρας «αντικατάστασης». Η ζήτηση παραμένει υψηλή, παρά το προχωρημένο της ηλικίας του, αποδεικνύοντας πως η απλότητα και η μηχανική αξιοπιστία δεν βγαίνουν ποτέ από τη μόδα.