Η κρυφή λειτουργία στα αυτοκίνητα που βάζει τέλος στο φρένο -Πώς να τη χρησιμοποιήσεις

Πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν μία λειτουργία που επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί μόνο ένα πεντάλ ώστε να επιταχύνει αλλά και να επιβραδύνει το όχημά του.
Η πρόοδος της τεχνολογίας εξελίσσει αδιάκοπα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία εξοπλίζονται διαρκώς με νέα, συχνά πολύπλοκα συστήματα που απαιτούν χρόνο από τον οδηγό ώσπου να εξοικειωθεί μαζί τους και να μάθει να τα χρησιμοποιεί σωστά.
Οι αλλαγές επηρεάζουν τον τρόπο που λειτουργούν ακόμη και τα πιο βασικά στοιχεία του αυτοκινήτου, όπως το τιμόνι και τα πεντάλ. Η κρυφή λειτουργία στην οποία αναφερόμαστε εδώ αφορά το πεντάλ του γκαζιού, ο ρόλος του οποίου πλέον σε πολλά αυτοκίνητα δεν περιορίζεται απλώς στην επιτάχυνση.
BUY NOW
Η είσοδος των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά συνοδεύτηκε από τη χρήση μπαταριών που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αυτονομία και την κατανάλωση των οχημάτων. Επίσης μία σχετικά πρόσφατη έννοια που έχει πλέον καθιερωθεί στον χώρο της αυτοκίνησης είναι η ανάκτηση ενέργειας.

Πρόκειται για μία λειτουργία η οποία επιτρέπει την αποθήκευση στη μπαταρία της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα. Εκεί βασίζεται και η λειτουργία «one pedal», η οποία επιτρέπει στο όχημα να επιβραδύνει όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, ενεργοποιώντας αυτόματα το σύστημα πέδησης, το οποίο ταυτόχρονα ανακτά και αποθηκεύει την ενέργεια από το φρενάρισμα, η οποία σε παλαιότερα μοντέλα χανόταν.
Ουσιαστικά, αρκεί να σταματήσει κάποιος να πιέζει το πεντάλ του γκαζιού για να αρχίσει η διαδικασία της επιβράδυνσης του οχήματος. Σε αρκετά μοντέλα, η λειτουργία αυτή φέρει το όνομα «one pedal» και έχει σχεδιαστεί ώστε να μειώσει τη χρήση του φρένου.

Επομένως ο οδηγός επιταχύνει ή φρενάρει με το ίδιο πεντάλ, απλώς ελέγχοντας πόσο το πιέζει ή το απελευθερώνει. Σε κάποια αυτοκίνητα, μάλιστα, η επιβράδυνση είναι τόσο έντονη που το όχημα μπορεί να ακινητοποιηθεί πλήρως χωρίς να πατηθεί καθόλου το φρένο, δυνατότητα που κάνει ευκολότερη την οδήγηση σε δρόμους με μποτιλιάρισμα.
Από την άλλη μεριά, η συγκεκριμένη λειτουργία δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμη όταν οδηγούμε σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Γι’ αυτόν τον λόγο, τα αυτοκίνητα που διαθέτουν αυτή τη λειτουργία εξακολουθούν να διατηρούν το παραδοσιακό φρένο, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει τρόπο οδήγησης ανάλογα με τις συνθήκες ή τις προτιμήσεις του.