audi q3

Κοστίζει μια… περιουσία αλλά κόβεται συνέχεια στο ΚΤΕΟ –Ποιο αυτοκίνητο είναι

KTEO

Το ακριβό SUV που οι ιδιοκτήτες του το πηγαίνουν με κομμένη την ανάσα για έλεγχο, αφού αποτυγχάνει πιο συχνά κι από μοντέλα 20ετίας.

Στη Γερμανία, μια από τις πιο αυστηρές αγορές στον κόσμο όσον αφορά τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, τα στοιχεία του TÜV δείχνουν μια εικόνα που προβληματίζει. Πάνω από ένας στους πέντε οδηγούς βλέπει το αυτοκίνητό του να κόβεται στον περιοδικό τεχνικό έλεγχο. Συγκεκριμένα, το 21,5% των πρόσφατα ελεγμένων οχημάτων παρουσίασαν σημαντικές ή ακόμα και επικίνδυνες βλάβες, με το ποσοστό να ανεβαίνει σταθερά τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Παρά τη βελτίωση στην ποιότητα κατασκευής των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη ραγδαία μείωση φαινομένων σκουριάς, η μέση ηλικία του στόλου συνεχίζει να ανεβαίνει. Όσο αυξάνονται τα χρόνια, τόσο πέφτει και η διάθεση για σωστή συντήρηση, κάτι που εμφανίζεται ξεκάθαρα στους ελέγχους, αφού τα ελαττώματα πολλαπλασιάζονται με την ηλικία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
kteo

Στην πρώτη επιθεώρηση, μόλις το 6,5% εμφανίζει σοβαρές βλάβες. Στα 14-15 χρόνια, όμως, περίπου το ένα στα τρία αυτοκίνητα έχει πρόβλημα που δεν το αφήνει να περάσει. Συνολικά 12.000 οχήματα χαρακτηρίστηκαν «επικίνδυνα για οδήγηση» και ακινητοποιήθηκαν επιτόπου, κυρίως λόγω φθορών στα φρένα ή στη δομή του αμαξώματος. Η έκθεση βασίζεται σε 9,5 εκατομμύρια ελέγχους από τον Ιούνιο 2024 έως τον Ιούνιο 2025.

Στην κορυφή της λίστας βρέθηκε το Mazda 2, το οποίο στην ηλικιακή κατηγορία έως τριών ετών εμφάνισε μόλις 2,9% σοβαρά ελαττώματα, όντας επίσημα το πιο «απροβλημάτιστο» μοντέλο της κατηγορίας του. Στις άλλες κατηγορίες ξεχώρισαν το Fiat 500e στα μίνι, η BMW Σειρά 1 στα μικρομεσαία, η Mercedes C-Class στη μεσαία κατηγορία, το VW T-Roc στα SUV και η Mercedes B-Class στα πολυμορφικά.

mazda 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον αντίποδα, τα αποτελέσματα για κάποια μοντέλα ήταν καταστροφικά, και μάλιστα για οχήματα που κοστίζουν αρκετά στην απόκτησή τους. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα μοντέλο που στα χαρτιά υπόσχεται τεχνολογική υπεροχή, δύναμη, ηλεκτρική οικονομία και premium ταμπέλα. Στην πράξη, όμως, γράφει τα μεγαλύτερα ποσοστά αστοχίας της τελευταίας δεκαετίας. Συγκεκριμένα, η έκθεση αναφέρει ότι το Model Y έχει 17,3% αποτυχία, δηλαδή περίπου 1 στα 5 αυτοκίνητα, το χειρότερο ποσοστό της τελευταίας δεκαετίας, ενώ το Model 3 καταγράφει 13,1%.

Ο TÜV αποδίδει τα προβλήματα σε τυπικές αδυναμίες των ηλεκτρικών, όπως μεγαλύτερη καταπόνηση στις αναρτήσεις λόγω βάρους μπαταρίας, αδύναμα μηχανικά φρένα εξαιτίας της ανάκτησης ενέργειας και, φυσικά, στα πιο χαλαρά διαστήματα συντήρησης.

Tesla Model Y

Παρόλα αυτά, δεν είναι όλα τα ηλεκτρικά ίδια. Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron και Fiat 500e σημειώνουν εξαιρετικές επιδόσεις στις ηλικίες 2–3 ετών, ενώ στις ηλικίες 4–5 ετών ξεχωρίζουν τα Opel Corsa-e, VW ID.3 και Hyundai Kona Electric.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ