Το κόλπο των μηχανικών που έχει γίνει viral -Γιατί ρίχνουν αλκοόλ στο ρεζερβουάρ
Τα προβλήματα από την υγρασία στο αυτοκίνητο είναι παραπάνω από υπαρκτά και, σύμφωνα με τους μηχανικούς, η απάντηση ίσως να βρίσκεται στην αιθυλική αλκοόλη.
Με την έλευση του φθινοπώρου και του χειμώνα, οι χαμηλές θερμοκρασίες και οι απότομες μεταβολές του καιρού δημιουργούν ένα γνώριμο πρόβλημα για πολλούς οδηγούς, με πολλά οχήματα, παλαιότερης τεχνολογίας συνήθως, να εμφανίζουν δυσκολία στην εκκίνηση του κινητήρα.
Ο λόγος πίσω από το φαινόμενο αυτό πολλές φορές δεν είναι κάποια μηχανική βλάβη, αλλά η πιθανή υγρασία που μπορεί να έχει συσσωρευτεί στο σύστημα καυσίμου .Ένα αρκετά επικίνδυνο σενάριο, αφού τα σταγονίδια συμπύκνωσης που σχηματίζονται στον πυθμένα του ρεζερβουάρ προκαλούν διάβρωση, ενώ μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία των μπεκ και να οδηγήσουν σε αστοχίες κατά την καύση.
BUY NOW
Η παρουσία νερού στη βενζίνη μπορεί να προκαλέσει σοβαρές δυσλειτουργίες, όπως απώλεια ισχύος, απότομες διακοπές στη λειτουργία του κινητήρα και αυξημένη φθορά στο σύστημα τροφοδοσίας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ένα «κόλπο» που κυκλοφορεί ευρέως το τελευταίο διάστημα προτείνεται από αρκετούς μηχανικούς και περιλαμβάνει την προσθήκη αιθυλικής αλκοόλης στο ρεζερβουάρ.
Κατά τη διαδικασία αυτή, η αιθυλική αλκοόλη αναμειγνύεται με το νερό και, σε συνδυασμό με τη βενζίνη, το μείγμα καίγεται μέσα στους κυλίνδρους του κινητήρα. Σύμφωνα με τους μηχανικούς, απαιτούνται περίπου τρία λίτρα αλκοόλης 95% για την εξουδετέρωση ενός λίτρου νερού.
Η αλκοόλη έχει την ικανότητα να δεσμεύει το νερό και να το ενσωματώνει στο καύσιμο, εμποδίζοντας τη συσσώρευσή του στον πυθμένα του ρεζερβουάρ. Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται ο κίνδυνος να φτάσουν σταγονίδια νερού στα μπεκ, προκαλώντας βλάβες ή δυσλειτουργίες στο σύστημα τροφοδοσίας. Παρ’ όλα αυτά, σημειώνουν η μέθοδος αυτή δεν αποτελεί πανάκεια, καθώς υπερβολική προσθήκη αλκοόλης μπορεί να αλλοιώσει τη χημική σύσταση της βενζίνης, επηρεάζοντας αρνητικά την ποιότητα της καύσης.
Αν υπάρχει υποψία σχηματισμού υγρασίας ή συμπύκνωσης στο ρεζερβουάρ, οι ειδικοί προτείνουν την προσθήκη ενός λίτρου αιθυλικής αλκοόλης και στη συνέχεια το γέμισμα του ρεζερβουάρ με βενζίνη. Συνιστάται επίσης ο οδηγός να διανύσει μερικές δεκάδες χιλιόμετρα, ώστε το σύστημα να κάψει αποτελεσματικά το μείγμα. Η διαδικασία αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε περιόδους με αυξημένη υγρασία ή έπειτα από παρατεταμένη ακινησία του οχήματος.
Σε κάθε περίπτωση, οι μηχανικοί σημειώνουν ότι πιο ασφαλής τακτική παραμένει η πρόληψη. Πιο συγκεκριμένα, η διατήρηση του ρεζερβουάρ με πληρότητα ανώ του μισού σε καύσιμο περιορίζει τον χώρο όπου μπορεί να σχηματιστεί συμπύκνωση, ενώ ο ανεφοδιασμός σε αξιόπιστα πρατήρια μειώνει τον κίνδυνο.
Σημειώνεται ,δε, πως στην αγορά ειδικά πρόσθετα καυσίμων, σχεδιασμένα ειδικά για την απορρόφηση του νερού, χωρίς παρενέργειες στη λειτουργία του κινητήρα.