Το κόλπο με το φλας που κανείς δεν γνωρίζει -Ποιο είναι, τι πρέπει να κάνεις

flash-1

Η ασφαλής οδήγηση στον δρόμο προϋποθέτει την επιτυχή επικοινωνία μεταξύ των οδηγών, η οποία καθορίζεται τόσο από γραπτούς όσο και από άγραφους κανόνες.

Ο συνηθέστερος τρόπος συνεννόησης μεταξύ των οδηγών στον δρόμο είναι η χρήση των φλας, αφού προειδοποιούν όλους τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου για την πρόθεση του οδηγού να αλλάξει την πορεία του οχήματός του.

Επιπλέον, όπως είναι γνωστό από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η προσπέραση πρέπει να πραγματοποιείται πάντα από την αριστερή μεριά, ενώ η αλλαγή λωρίδας πρέπει να συνοδεύεται από την ενεργοποίηση των φλας, τόσο πριν από την προσπέραση όσο και μετά.

flash-2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό φυσικά απέχει πολύ απ’ ό,τι συμβαίνει συνήθως στην ελληνική πραγματικότητα. Ωστόσο αρκετοί οδηγοί στην Αργεντινή έχουν υιοθετήσει μία ακόμη χρήση του αριστερού φλας σε δρόμους με τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στη χώρα της Λατινικής Αμερικής αναφέρει ότι η χρήση του αριστερού φλας μπορεί επίσης να γίνεται για να ενημερώσει τον οδηγό του οχήματος που βρίσκεται από πίσω ότι δεν πρέπει να επιχειρήσει προσπέραση, επειδή κάτι τέτοιο θα ήταν επικίνδυνο.

flash-3

Επομένως, αυτό που κάνουν στην πράξη είναι να ανάβουν το αριστερό φλας και να παραμένουν στο ίδιο σημείο.

Τέλος, είναι καλό να έχουμε υπόψη μερικούς γενικούς κανόνες για ασφαλείς προσπεράσεις. Πρώτον, η προσπέραση πρέπει να ολοκληρώνεται σχετικά γρήγορα. Δεύτερον, ο οδηγός ο οποίος δέχεται προσπέραση πρέπει να παραμένει όσο πιο δεξιά γίνεται μέσα στη λωρίδα του και να μειώσει ταχύτητα εφόσον χρειαστεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
flash-4

Τέλος, επισημαίνεται ότι ο οδηγός που θέλει να προσπεράσει πρέπει να βεβαιωθεί πρώτα ότι η λωρίδα κυκλοφορίας στα αριστερά είναι ελεύθερη, αλλά και ότι κανένας άλλος οδηγός δεν επιχειρεί να τον προσπεράσει ταυτόχρονα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ