
Η είδηση ότι το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου κατεβάζει ρολά κάνει τον γύρο του διαδικτύου τις τελευταίες ώρες, προκαλώντας ανησυχία στους φίλους του αυτοκινήτου. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα;
Σύμφωνα με χθεσινά δημοσιεύματα ιστοσελίδων στο διαδίκτυο, αλλά και με πολλές αναρτήσεις σε διάφορες ομάδες στα social media, το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, το μοναδικό σημείο της χώρας όπου αναδεικνύεται η η πραγματική ιστορία της αυτοκίνησης, κλείνει τις πόρτες του βάζοντας τέλος σε μια πορεία 15 σχεδόν ετών.

Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική, με τα όποια δημοσιεύματα να αποδεικνύονται τελικά fake news... Το carandmotor.gr επικοινώνησε άμεσα με τους ανθρώπους του Μουσείου, οι οποίοι μας τόνισαν ξεκάθαρα ότι δεν ισχύει τίποτα από όσα ακούγονται.
BUY NOW
Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι τα δημοσιεύματα αυτά βασίστηκαν σε φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο και οι οποίες δείχνουν αυτοκίνητα του μουσείου να μεταφέρονται με νταλίκες εκτός αυτού, μια κίνηση που όπως μας τόνισαν οι άνθρωποι του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, είναι κάτι απόλυτα συνηθισμένο στο πλαίσιο επεκτάσεων ή τροποποιήσεων του μουσείου και των εκθεμάτων που φιλοξενεί.
Άλλωστε, όσοι γνωρίζουν το τι συμβαίνει στο μουσείο, ξέρουν ότι συχνά τα εκθέματα ανανεώνονται, ώστε να υπάρχει και αντίστοιχη ανανέωση στο ενδιαφέρον του κοινού.
Με άλλα λόγια, το μουσείο όχι μόνο δεν κλείνει, αλλά παραμένει ενεργό, ζωντανό και έτοιμο να υποδεχθεί τους επισκέπτες του, όπως κάνει όλα αυτά τα χρόνια.

Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου βρίσκεται στην καρδιά της Αθήνας, Ιουλιανού 33-35 και Γ’ Σεπτεμβρίου, στο πολυχώρο “Capitol Mall”, όπου 4.000 τ.μ. σε τρεις ορόφους φιλοξενούν την ιστορία της αυτοκίνησης που ξεκινά από τα τέλη του 1800.
Η συλλογή του περιλαμβάνει οχήματα που σπάνια συναντά κανείς εκτός διεθνών μουσείων ή ιδιωτικών συλλογών. Από το Ford Model “N” Runabout του 1906, που αποτέλεσε τον προπομπό του θρυλικού Model T, μέχρι τη σπάνια Bugatti Type 57 Ventoux και την αριστοκρατική Rolls Royce 20 Hp Doctor’s Coupe του 1926. Από εκεί, η ιστορία συνεχίζεται με εμβληματικά sportscars όπως η Porsche 356, η Ferrari Dino 246 GTS, η Maserati Merak SS και φυσικά η σαγηνευτική Mercedes-Benz 190 SL, που φέρνει άρωμα από τη χρυσή δεκαετία του ’50.

Δεν είναι όμως μόνο η λάμψη των κλασικών που δίνει αξία στον θεσμό. Το μουσείο έχει αναπτύξει έντονη δραστηριότητα στην εκπαίδευση γύρω από την οδική ασφάλεια, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους νέους. Μέσα από προγράμματα, δράσεις και διαδραστικές εκθέσεις, προσπαθεί να καλλιεργήσει υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά και να εμπνεύσει τις επόμενες γενιές οδηγών.
Η αναπαραγωγή fake news που το θέλουν να κλείνει, όχι μόνο αδικεί τον κόπο και την προσφορά του κ. Θεόδωρου Ν. Χαραγκιώνη, του ανθρώπου πίσω από όλη την ιδέα και ιδρυτή του μουσείου, που απεβίωσε το 2023, αλλά στερεί και από το κοινό τη δυνατότητα να γνωρίσει από κοντά την πολιτιστική και τεχνολογική κληρονομιά της αυτοκίνησης.