byd atto 2

Ο κινητήρας θαύμα της Toyota -Έγραψε 550.000 χιλιόμετρα χωρίς να βγάλει ούτε μία ζημιά

toyota_uzfe_engine

Έπειτα από μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα, ένας εξακύλινδρος κινητήρας της Toyota ανοίχτηκε για πρώτη φορά και η εικόνα του επιβεβαιώνει γιατί η εταιρεία έχει γίνει συνώνυμο της αξιοπιστίας.

Έχουμε γράψει πολλές φορές για κινητήρες Toyota που δουλεύουν ασταμάτητα σε κάθε γωνιά του πλανήτη, χτίζοντας τη φήμη τους όχι με θεωρίες, αλλά με αποδείξεις. Η τελευταία έρχεται από έναν εξακύλινδρο 1FZ-FE σε Toyota Land Cruiser, ο οποίος μετά από 550.000 χιλιόμετρα λύθηκε για πρώτη φορά και αποκάλυψε τι σημαίνει πραγματικά «φτιαγμένος για να αντέχει». 

Toyota Land Cruiser
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μια εποχή όπου πολλοί κινητήρες δυσκολεύονται να φτάσουν τα 200.000 χλμ. χωρίς σοβαρές επεμβάσεις, αυτός ο εξακύλινδρος κινητήρας των ’90s αποδεικνύει με τον πιο ωμό τρόπο γιατί η Toyota έγινε παγκόσμιο σύμβολο αξιοπιστίας.

Η συγκεκριμένη περίπτωση αποκαλύφθηκε μέσα από κανάλι στο YouTube που ειδικεύεται σε λυσίματα μοτέρ. Το αυτοκίνητο έφτασε εκεί μετά από ένα σοβαρό τρακάρισμα, που το είχε θέσει εκτός λειτουργίας. Πριν καν ανοιχτεί, ο παρουσιαστής διαπίστωσε χαμηλή συμπίεση στους κυλίνδρους 4 και 5, κάτι που το έκανε ιδανικό για λύσιμο.

Με την αφαίρεση του καπακιού των βαλβίδων, η πρώτη εικόνα αποκάλυψε υπολείμματα άνθρακα στους εκκεντροφόρους και ελαφριά συσσώρευση λάσπης στα γρανάζια, όμως χωρίς ίχνος μεταλλικών ρινισμάτων. Οι εκκεντροφόροι, τα έδρανα και τα καπάκια της κεφαλής έδειχναν φυσιολογική φθορά για τα χιλιόμετρα, αλλά καμία σοβαρή ζημιά. Ακόμη και η καδένα χρονισμού ήταν σε καλή κατάσταση, ενώ και οι 24 βαλβίδες εμφανίζονταν καθαρές, χωρίς έντονο καρβούνιασμα.

Toyota Land Cruiser
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την κεφαλή εκτός, η εικόνα έγινε πιο αποκαλυπτική. Υπήρχε υπολείμματα άνθρακα στα έμβολα και ελαφριά φθορά στον κύλινδρο 4, με ενδείξεις ότι ίσως εισχώρησαν ξένα σωματίδια λόγω aftermarket εισαγωγής αέρα.

Παρ’ όλα αυτά, τα χιτώνια ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, τα ελατήρια των εμβόλων λειτουργικά, ενώ ο στρόφαλος και τα κουζινέτα βρέθηκαν σχεδόν άψογα, επιβεβαιώνοντας ότι ο κινητήρας λειτουργούσε αξιοπρεπώς παρά τα θέματα συμπίεσης.

Τέλος, ούτε στο κάρτερ, το οποίο είχε τρυπήσει από το ατύχημα, ούτε στο φίλτρο λαδιού βρέθηκαν μεταλλικά κατάλοιπα, στοιχείο που δείχνει ότι ο «πυρήνας» του μοτέρ παρέμενε ουσιαστικά υγιής, παρά την ηλικία και τα χιλιόμετρα.

Βέβαια, ο 1FZ-FE έχει και τις αδυναμίες του. Η φλάντζα κεφαλής είναι ευαίσθητη σε οποιαδήποτε υπερθέρμανση, ενώ οι οδηγοί της καδένας μπορούν να διαλυθούν αφήνοντας πλαστικά κομμάτια να κυκλοφορούν στο λάδι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, ακόμη και με 550.000 χλμ., δεν ήταν ο κινητήρας αυτός που «σκότωσε» το Land Cruiser, αλλά το τρακάρισμα. Το μοτέρ, όπως όλα δείχνουν, θα μπορούσε να συνεχίσει να δουλεύει υπό άλλες συνθήκες, παρατείνοντας τον μύθο του.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ