Κινητήρας θαύμα από τους Κινέζους φέρνει την επανάσταση -Τι θα χρησιμοποιεί για καύσιμο

Car Engine Overheat 2

Έντονες είναι οι επιφυλάξεις που διατηρεί η διεθνής επιστημονική κοινότητα σχετικά με την πρωτοβουλία της κινεζικής GAC να εργαστεί πάνω σε ένα 2λιτρο μοτέρ που «καίει» αμμωνία.

Η αμμωνία έχει ήδη προταθεί ως ένα καθαρό καύσιμο για τα αεροπλάνα, τα πλοία και τα φορτηγά, αλλά η κινεζική εταιρεία GAC υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη ανόργανη δυαδική χημική ένωση μπορεί να αποτελέσει πηγή ζωής και για τα επιβατικά αυτοκίνητα, αλλάζοντας τα πάντα στις μετακινήσεις μας.

Η GAC ποντάρει πολλά στην αμμωνία (περιέχει άζωτο και υδρογόνο) όπως αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι πρόσφατα παρουσίασε τον πρώτο στα χρονικά κινητήρα αμμωνίας για αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για ένα 2λιτρο μοτέρ απόδοσης 161 ίππων, που όπως υποστηρίζει η εταιρεία μπορεί να «καίει» με ασφάλεια υγρή αμμωνία, επιτυγχάνοντας μείωση των εκπομπών άνθρακα έως και 90% συγκριτικά με τα συμβατικά καύσιμα. Επιπροσθέτως, η GAC ανακοίνωσε ότι ο κινητήρας της μπορεί να μειώσει τον χρόνο καύσης της αμμωνίας, ο οποίος κατά κανόνα είναι ιδιαίτερα μεγάλος.

Κινητήρας GAC αμμωνία

Μερικά από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της αμμωνίας έναντι του υδρογόνου, είναι ότι η είναι υγρή σε συνήθεις θερμοκρασίες και μπορεί να αποθηκευτεί και να μεταφερθεί ευκολότερα από το υδρογόνο, χωρίς να απαιτεί δεξαμενές υψηλής πίεσης ή κρυογονικές. Παράλληλα, έχει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, κάτι που σημαίνει ότι εμπεριέχει πολλή ενέργεια ανά μονάδα μάζας.

Στον αντίποδα, η αμμωνία είναι ένα επικίνδυνο τοξικό προϊόν και η έκθεσή σε υψηλές συγκεντρώσεις μπορεί να είναι επιβλαβής για την υγεία ανθρώπων και ζώων. Ως εκ τούτου για να επωμιστεί τον ρόλο του καυσίμου στα αυτοκίνητα πρέπει να δημιουργηθεί ένα σύστημα ανεφοδιασμού που θα διασφαλίζει ότι οι άνθρωποι δεν θα έρχονται σε επαφή μαζί της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η όταν καίγεται σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να παράγει διοξείδιο του αζώτου, το οποίο συμβάλλει στην αιθαλομίχλη και την όξινη βροχή, αλλά και οξείδιο του αζώτου, ένα αέριο του θερμοκηπίου πιο ισχυρό από το διοξείδιο του άνθρακα και το μεθάνιο.

Ammonia

Στην εξίσωση, τέλος, πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι για την παραγωγή του μεγαλύτερου ποσοστού αμμωνίας σήμερα ακολουθείται η διαδικασία Haber-Bosch, η οποία έχει μεγάλη ενεργειακή ένταση συμβάλλοντας στην κλιματική αλλαγή και σε άλλα περιβαλλοντικά προβλήματα.

Δεδομένων των προαναφερθέντων προβλημάτων, με προεξέχον τη μεγάλη τοξικότητα της αμμωνίας, δεν είναι λίγοι που υποστηρίζουν ότι το εγχείρημα της GAC να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή του εν λόγω κινητήρα για αυτοκίνητα δεν θα τελεσφορήσει.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ