To νέο 2λιτρο turbo μοτέρ βενζίνης που αποδίδει 341 ίππους -Ποιος το κατασκευάζει
Η Stellantis συνεχίζει να αποδεικνύει ότι παραμένει μια από τις πιο καινοτόμες δυνάμεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ακόμη και μέσα σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από ραγδαίες αλλαγές και έντονες προκλήσεις.
Ενώ ολόκληρη η ευρωπαϊκή αγορά κινείται προς την ηλεκτροκίνηση, ο πολυεθνικός όμιλος επενδύει παράλληλα και στην εξέλιξη των θερμικών συνόλων, παρουσιάζοντας έναν νέο κινητήρα που συνδυάζει εντυπωσιακή ισχύ, κορυφαία απόδοση και πρωτοποριακή τεχνολογία καύσης.
Ο λόγος για τον Hurricane 4 Turbo, έναν τετρακύλινδρο δίλιτρο βενζινοκινητήρα με υπερσυμπιεστή, ο οποίος αποδίδει 341 ίππους και 450 Nm ροπής, καθιστώντας τον έναν από τους πιο ισχυρούς κινητήρες της κατηγορίας του παγκοσμίως. Πρόκειται για έναν κινητήρα που έρχεται να αντικαταστήσει τους γνωστούς Pentastar V6, οι οποίοι αποδίδουν 293 ίππους και 352 Nm ροπής, αλλά και τον προηγούμενο υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο των 270 ίππων.
BUY NOW
Η Stellantis υπογραμμίζει ότι ο νέος κινητήρας δεν είναι απλώς ισχυρότερος, αλλά έως και δέκα φορές πιο αποδοτικός, χάρη στην εφαρμογή του κύκλου Miller, ο οποίος επιτρέπει το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής νωρίτερα, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση.
Η τεχνολογία αυτή, σε συνδυασμό με στοιχεία που προέρχονται απευθείας από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, προσφέρει έναν κινητήρα εξαιρετικά σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο.
Η κυλινδροκεφαλή και το κάτω κάρτερ είναι κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, ενώ τα τοιχώματα των κυλίνδρων είναι 24% παχύτερα σε σχέση με αυτά του προηγούμενου τετρακύλινδρου κινητήρα, αυξάνοντας την αντοχή και τη θερμική σταθερότητα. Ο υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας διαθέτει ενεργά πτερύγια και μπορεί να αποδώσει πίεση έως και 2,4 bar, χαρίζοντας εκρηκτική επιτάχυνση και άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.
Όπως εξήγησε ο Mickey Bly, ανώτερος αντιπρόεδρος του Ομίλου Stellantis, «το όνομα Hurricane 4 Turbo είναι απολύτως ταιριαστό, καθώς ο κινητήρας αυτός προσφέρει εκπληκτική ισχύ, αποδίδοντας 162 ίππους ανά λίτρο, νούμερο που συναντάται σε καθαρόαιμα αγωνιστικά σύνολα».
Εκεί, όμως, που ο Hurricane 4 Turbo πραγματικά ξεχωρίζει είναι στην τεχνολογία ανάφλεξης τύπου Turbojet, ένα πρωτοποριακό σύστημα που αλλάζει τα δεδομένα στην καύση των βενζινοκινητήρων. Σε κάθε κύλινδρο, το μπουζί ψεκάζει μικρή ποσότητα καυσίμου σε έναν πρόσθετο θάλαμο πρόκαυσης, που βρίσκεται πάνω από την κυλινδροκεφαλή. Το καύσιμο αυτό αναφλέγεται και επεκτείνεται στον κύριο θάλαμο καύσης, δημιουργώντας ένα πιο ομοιογενές και αποδοτικό μείγμα αέρα-καυσίμου, αυξάνοντας σημαντικά την ενεργειακή απόδοση και μειώνοντας τα κατάλοιπα.
Κάθε κύλινδρος διαθέτει δύο μπουζί, το ένα για τον θάλαμο Turbojet και το άλλο για τον κύριο θάλαμο καύσης. Ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας, το σύστημα επιλέγει ποιο από τα δύο θα ενεργοποιηθεί ή αν θα συνεργαστούν και τα δύο ταυτόχρονα. Για παράδειγμα, σε ψυχρή εκκίνηση ή κατά την πλήρη επιτάχυνση, ο κινητήρας ενεργοποιεί τον άμεσο ψεκασμό, εξασφαλίζοντας ταχύτατη ανάφλεξη και βέλτιστη απόδοση.
Παράλληλα, χάρη στις μειωμένες διαστάσεις και τη συμπαγή κατασκευή του, ο νέος κινητήρας μπορεί να τοποθετηθεί τόσο σε θερμικά μοντέλα όσο και σε plug-in ή full υβριδικά συστήματα, προσφέροντας ευελιξία στη χρήση και προσαρμοστικότητα σε διαφορετικές πλατφόρμες.
Σημειώνεται, ωστόσο, πως η Stellantis δεν έχει ακόμη ανακοινώσει αν ο Hurricane 4 Turbo θα φτάσει και στις ευρωπαϊκές αγορές ή θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά για την αμερικανική αγορά, στην οποία για τώρα τουλάχιστον στοχεύει.
Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ: