Κινητήρας βγαίνει νοκ άουτ μετά από 320.000 χιλιόμετρα -Τι ανακάλυψαν οι μηχανικοί

Οι μηχανικοί του καναλιού I Do Cars στο Youtube αποσυναρμολόγησαν τον κινητήρα από ένα Subaru Outback του 2005, ο οποίος είχε «γράψει» πάνω από 320.000 χιλιόμετρα για να «εξιχνιάσουν» το μυστήριο που τον έθεσε εκτός λειτουργίας.
Όταν μιλάμε για κινητήρες Subaru, το μυαλό των περισσότερων «φίλων» του Ιάπωνα κατασκευαστή πηγαίνει στον boxer flat-4 κινητήρα, ο οποίος έχει ταυτιστεί με τη μάρκα. Από τον παλιό, υπερτροφοδοτούμενο EJ22T μέχρι τον EJ25 που εξόπλισε σχεδόν κάθε μοντέλο της Subaru για χρόνια, η συγκεκριμένη σειρά κινητήρων έχει γίνει συνώνυμο της αξιοπιστίας.
Ωστόσο υπήρξαν και άλλοι boxer κινητήρες στην ιστορία της Subaru που πέρασαν σχεδόν απαρατήρητοι. Ένας από αυτούς είναι ο εξακύλινδρος EZ30 των 3,0 λίτρων, ο οποίος είχε τοποθετηθεί κυρίως σε Subaru Outback, στην αγορά της Βόρειας Αμερικής.
BUY NOW

Όπως θα δείτε στο παρακάτω βίντεο, το κανάλι I Do Cars μας δίνει την ευκαιρία να τον γνωρίσουμε εκ των έσω, αφού οι μηχανικοί του καναλιού αποσυναρμολογούν έναν EZ30 που είχε διανύσει πάνω από 320.000 χιλιόμετρα κάτω από το καπό ενός Outback του 2005. Το μοτέρ είχε αποσυρθεί λόγω αποτυχημένου leakdown test, το οποίο φανέρωσε απώλεια συμπίεσης σε κάποιον κύλινδρο.
Αυτό που φαίνεται εξαρχής είναι πως ο κινητήρας έχει μείνει εκτός του οχήματος για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η έντονη οξείδωση εξωτερικά είναι εμφανής, δυσκολεύοντας απίστευτα την αποσυναρμολόγηση, αφού οι μηχανικοί δυσκολεύτηκαν να ξεβιδώσουν πολλές βίδες, οι οποίες έσπαγαν.

Όσο προχωρά η αποσυναρμολόγηση, η αιτία που οδήγησε στον αποτυχημένο έλεγχο παραμένει μυστήριο. Τι συνέβη λοιπόν; Σύμφωνα με τους ειδικούς, η πιθανότερη εξήγηση είναι ότι ίσως η οξείδωση στις βαλβίδες δεν επέτρεπε το σωστό κλείσιμό τους, με αποτέλεσμα να φανεί απώλεια συμπίεσης στο τεστ.
Ακόμη και αν μηχανολογικά δεν είχε σοβαρές ζημιές, το κόστος για να αποσυναρμολογηθεί και να επισκευαστεί ο flat-six κινητήρας της Subaru μπορεί να είναι απαγορευτικό. Γι’ αυτό, γενικά να θυμάστε το εξής: το να αναβάλετε την αλλαγή λαδιών ή μια προγραμματισμένη συντήρηση μπορεί να έχει πολύ μεγαλύτερο τίμημα απ’ ό,τι νομίζετε.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ