Η κίνηση στο αυτοκίνητο που σώζει ζωές -Πώς οι ζώνες στο πίσω κάθισμα προστατεύουν τον οδηγό

back-seat-270525

Το πόσο σημαντικές είναι οι ζώνες ασφαλείας σε ένα αυτοκίνητο είναι αυτονόητο, ωστόσο οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι πρέπει να είναι δεμένες ακόμη και όταν κανείς δεν κάθεται στο πίσω κάθισμα.

Έχουμε ακούσει κατά καιρούς από ειδικούς ασφαλείας ότι η χρήση ζώνης από τους επιβάτες που κάθονται στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου είναι αναγκαία όχι μόνο για τη δική τους ασφάλεια, αλλά και για την ασφάλεια του οδηγού και του συνοδηγού.

Ωστόσο οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι οι ζώνες ασφαλείας πρέπει να είναι δεμένες στο πίσω κάθισμα, ακόμη και όταν δεν υπάρχουν επιβάτες σε αυτό.

Αυτή είναι η συμβουλή της Γενικής Διεύθυνσης Τροχαίας της Ισπανίας (DGT), η οποία όχι μόνο επιμένει στην υποχρεωτική χρήση της ζώνης ασφαλείας για όλους τους επιβάτες, αλλά προτείνει επίσης τη χρήση των ζωνών ασφαλείας στο πίσω κάθισμα, ακόμη και στην περίπτωση που κανείς δεν κάθεται εκεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
aposkeues-zones-asfaleias-3

Σύμφωνα με την Τροχαία της Ισπανίας, αυτό το προληπτικό μέτρο συμβάλλει σημαντικά στην πρόληψη σοβαρών τραυματισμών σε περίπτωση σύγκρουσης. Η λογική πίσω από αυτή την πρόταση είναι η εξής: Αν μεταφέρετε αποσκευές στο πορτ-μπαγκάζ και τρακάρετε μετωπικά, υπάρχει πιθανότητα οι αποσκευές να «εκτοξευθούν» μέσα από την πλάτη του πίσω καθίσματος.

Φυσικά αυτό το ενδεχόμενο γίνεται ακόμη πιο πιθανό αν έχετε ρίξει την πλάτη του πίσω καθίσματος ώστε να χωρέσετε περισσότερες αποσκευές (για παράδειγμα πριν από τις διακοπές σας), αφού φέρνετε βαριά αντικείμενα ακόμη πιο κοντά στον οδηγό και τον συνοδηγό.

aposkeues-zones-asfaleias-4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γνωστό εδώ και πολλά χρόνια «φαινόμενο του ελέφαντα» παρατηρείται όταν ένα αυτοκίνητο τρακάρει, ενώ στο πίσω κάθισμα υπάρχει επιβάτης που δεν φοράει ζώνη ασφαλείας. Αν λοιπόν το αυτοκίνητο συγκρουστεί με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα, τότε ένας επιβάτης στο πίσω κάθισμα βάρους 75 κιλών προσκρούει στο μπροστινό κάθισμα με δύναμη που ισοδυναμεί με βάρος 4,2 τόνων.

luggage

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στην περίπτωση που κουβαλάτε βαριές αποσκευές στο πίσω κάθισμα ή ακόμη και στο πορτ-μπαγκάζ. Γι’ αυτόν τον λόγο, συνίσταται να δένετε τις ζώνες των πίσω καθισμάτων, ακόμη και αν δεν υπάρχουν επιβάτες, ώστε να αποκλείσετε το ενδεχόμενο οι αποσκευές να σπάσουν την πλάτη του πίσω καθίσματος και να τραυματίσουν τον οδηγό ή τον συνοδηγό.

Τέλος, είναι αυτονόητο ότι όταν μεταφέρετε επιβάτες στο πίσω κάθισμα, θα πρέπει να επιμένετε να χρησιμοποιούν τις ζώνες ασφαλείας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ