Ο νέος μεγάλος κίνδυνος των δρόμων -Δείτε πώς μεταφέρουν ένα επικίνδυνο εξάρτημα των αυτοκινήτων μέσα σε ξύλινα κουτιά

μεταφορά μπαταριών

Αίσθηση προκάλεσαν οι εικόνες από ένα φορτηγό που είχε στοιβαγμένες με επικίνδυνο τρόπο μεταχειρισμένες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Όσο εξαπλώνεται η ηλεκτροκίνηση, τόσο αυξάνονται και οι επιλογές σχετικής τεχνολογίας ΙΧ στον κλάδο των μεταχειρισμένων. Προϊόντος του χρόνου, μάλιστα, οι καταναλωτές δεν έχουν τη δυνατότητα να προβούν μόνο στην αγορά ενός «δεύτερου χεριού» μηδενικών ρύπων ΙΧ, αλλά και ενός μεταχειρισμένου εξαρτήματος, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας.

Όπως αναφέρει ο διεθνής Τύπος, σήμερα για έναν κάτοχο ΙΧ είναι πολύ εύκολο να αγοράσει μια μεταχειρισμένη μπαταρία ιόντων λιθίου, με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο να φροντίζουν για την κατ’ οίκον παράδοση του «δέματος».

Η μεταφορά, ωστόσο, των μπαταριών δεν γίνεται πάντα με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο, με ορισμένες μεταφορικές εταιρείες να τοποθετούν τις μπαταρίες σε απλές ξύλινες παλέτες, στοιβάζοντάς τη μία πάνω στην άλλη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τις μεταφέρουν δηλαδή με τρόπο που αντίκειται στις διαδικασίες που προβλέπονται στη συμφωνία ADR, δηλαδή την Ευρωπαϊκή Συμφωνία για την Ασφάλεια στις Διεθνείς Οδικές Μεταφορές Επικίνδυνων Εμπορευμάτων.

μεταφορά μεταχειρισμένων μπαταριών

Ενδεικτικές είναι οι εικονιζόμενες φωτογραφίες, που δημοσιεύθηκαν από τον Richard Dunbar, πρώην αρχηγό της πυροσβετικής και νυν σύμβουλο και εκπαιδευτή σε θέματα πυρκαγιάς, υγείας και ασφάλειας, σε οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.

Το εν λόγω φορτηγό φαίνεται πως έχει αφετηρία χώρα της Ανατολικής Ευρώπης, ενώ σε αυτό είναι στοιβαγμένες πάνω από 20 μπαταρίες, με έναν εκ των υπαλλήλων της εταιρείας να πατάει πάνω στις μπαταρίες, κατά τη διαδικασία φόρτωσής τους στο φορτηγό.

«Αντιλαμβανόμαστε το ρίσκο; Μπαταρίες από την Ανατολική Ευρώπη στο δρόμο για υποψήφιους πελάτες ώστε να τις τοποθετήσουν στα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα ή για μετατρέψουν το συμβατικό του ΙΧ σε ηλεκτρικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Υπάρχουν τα απαραίτητα ειδικά έγγραφα που πιστοποιούν τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες κανονισμούς ή για το εν λόγω φορτίο χρησιμοποιούνται ψεύτικα έγγραφα; Είναι το όχημα επισημασμένο και εξοπλισμένο σύμφωνα με το ADR; Είναι το όχημα εξοπλισμένο με σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών και είναι σε καλή κατάσταση; Είναι ο οδηγός εκπαιδευμένος;». Πρόκειται για τα ερωτήματα που θέτει ο Richard Dunbar σε ανάρτησή του στο Linkedin, σε μια προσπάθεια να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τον παράτυπο και επικίνδυνο τρόπο που πολλές φορές μεταφέρονται οι μεταχειρισμένες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την οδική ασφάλεια.

μεταφορά μεταχειρισμένων μπαταριών

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι επαναλαμβανόμενοι κύκλοι φόρτισης και εκφόρτισης μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου συν τω χρόνων αλλοιώνουν τα χαρακτηριστικά της, και έτσι τα τελευταία διαφέρουν με εκείνα της πρωτότυπης μπαταρίας που είχε περάσει με επιτυχία τα απαραίτητα τεστ ασφαλείας και είχε πιστοποιηθεί από τον αρμόδιο οργανισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επομένως πόσο μάλλον οι μεταχειρισμένες μπαταρίες, κατά τη μεταφορά τους, πρέπει να τοποθετούνται μέσα σε ειδική συσκευασία με κύριο σκοπό την αποτροπή τυχόν διαρροής ηλεκτρολύτη και την αποφυγή χτυπημάτων. Επίσης, τα φορτία πρέπει να φέρουν ειδική σήμανση, και οι οδηγοί των οχημάτων που τις μεταφέρουν να έχουν περάσει από ειδική εκπαίδευση.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ