Το νέο καύσιμο που «τελειώνει» τη βενζίνη -700 φορές πιο ισχυρό από το υδρογόνο

Νέο καύσιμο

Η αναζήτηση εναλλακτικών καυσίμων καλά κρατεί, με μια βρετανική εταιρεία να προωθεί ως βέλτιστη λύση τη χρήση ενός νέου τύπου κινητήρα που βασίζεται στο υγρό άζωτο.

Στο υγρό άζωτο επενδύουν τις ελπίδες τους Βρετανοί ερευνητές, οι οποίοι αναζητούν εναλλακτικά καύσιμα ώστε να κρατήσουν τους κινητήρες εσωτερικές καύσης «ζωντανούς».

Σύμφωνα με τους Βρετανούς, η λύση μπορεί να έρθει από το υγρό άζωτο, το οποίο συγκεντρώνει έως και 700 φορές μεγαλύτερη ενέργεια από το υδρογόνο, γεγονός που με τη σειρά του μπορεί να… απογειώσει την αποδοτικότητα ενός κινητήρα, μηδενίζοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Νέο καύσιμο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Βρετανοί έχουν ήδη δημιουργήσει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης υγρού αζώτου και τα πρώτα αποτελέσματα είναι άκρως ενθαρρυντικά. Μάλιστα ο κινητήρας υγρού αζώτου παρήγαγε «καυσαέρια» τα οποία δεν περιείχαν βλαβερούς ρύπους, όπως για παράδειγμα διοξείδιο του άνθρακα, καθιστώντας τον συμβατό με την πολιτική των μηδενικών ρύπων που θέλει να επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035 και μετά.

Το υγρό άζωτο έχει την ικανότητα να αυξάνει τον όγκο του, κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες, έως και 700 φορές, απελευθερώνοντας ενέργεια που μπορεί να μετατραπεί σε κινητική.

Νέο καύσιμο

Ένα από τα προβλήματα που καλούνται να λύσουν οι ερευνητές είναι το υψηλό κόστος του υγρού αζώτου και η δυσκολία αποθήκευσής του, καθώς μια τέτοια διαδικασία απαιτεί εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες.

Ένας από τους κατασκευαστές που εργάζεται πάνω στην τεχνολογία των κινητήρων υγρού αζώτου είναι και η Toyota, η οποία ωστόσο επενδύει παράλληλα και στο υδρογόνο είτε με τη μορφή των κυψελών καυσίμου είτε προωθώντας το ως εναλλακτική λύση για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ