Ειδικός προειδοποιεί: Αυτό είναι το καύσιμο που «τελειώνει» από τα βενζινάδικα -Τι ισχύει στην Ελλάδα

τιμές βενζίνης

Πριν από περίπου 20 χρόνια, το ένα τρίτο των νέων ταξινομήσεων στην Ευρώπη αφορούσε πετρελαιοκίνητα μοντέλα, τα οποία ωστόσο φαίνεται πως σήμερα δεν έχουν την ίδια απήχηση στο αγοραστικό κοινό.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Ferdinand Dudenhöffer, από το Κέντρο Ερευνών Αυτοκινήτου στο Μπόχουμ (CAR - Center for Automotive Research), η εποχή των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων φτάνει στο τέλος της.

Είναι γεγονός πως το μερίδιο των ντίζελ στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα τόσο στη Γερμανία όσο και στις περισσότερες χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης παρουσιάζει σταθερή πτώση.

Αυτό σημαίνει, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις του καθηγητή, πως πολύ σύντομα μπορεί να διακοπεί οριστικά η περαιτέρω εξέλιξη των κινητήρων diesel από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ως γνωστόν, ήδη πολλές από αυτές έχουν περιορίσει αισθητά τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις από τη γκάμα των μοντέλων τους, με άμεσο αποτέλεσμα και στις πωλήσεις τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
autokinita 1

Πιο συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων για τους πρώτους 5 μήνες του 2025, τα νούμερα των πωλήσεων ειδικά στην αγορά της Γερμανίας υποχώρησαν δραματικά. Το μερίδιο των diesel στις νέες ταξινομήσεις ανέρχεται μόνο στο 15,3%, δηλαδή κατά 20% χαμηλότερο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στη Γαλλία, μια χώρα της οποίας το αγοραστικό κοινό φανέρωνε παραδοσιακά μεγάλη προτίμηση στα ντίζελ, όπου οι ταξινομήσεις των αντίστοιχων μοντέλων μειώθηκαν κατά 43% σε σχέση με τις αντίστοιχες περσινές εμπορικές επιδόσεις τους.

autokinita 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χαρακτηριστικό είναι ότι πέρυσι, στο σύνολο των καινούργιων diesel αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν παγκοσμίως, το 32,2% αφορούσε την ευρωπαϊκή αγορά, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας. Σήμερα, το ποσοστό αυτό έχει υποχωρήσει στο 18%.

Στην Ευρώπη καθοριστικό ρόλο ενδεχομένως να παίζει ήδη η επικείμενη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η οποία θα εφαρμοστεί αρχής γενομένης από το 2035.

autokinita 3

Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις των diesel έχουν μειωθεί ακόμη περισσότερο, αφορώντας πλέον πολύ λίγα αυτοκίνητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων, μόλις το 3,1% επί του συνόλου των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα το διάστημα Ιανουάριος-Μάιος 2025 αφορούσαν σε diesel οχήματα.

Το αντίστοιχο διάστημα του 2025 το ποσοστό των diesel στην Ελλάδα ήταν 9,6%, άρα υπάρχει μια πολύ μεγάλη πτώση στη χώρα μας των νέων diesel, η οποία μάλιστα αναμένεται να συνεχιστεί το επόμενο διάστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι με βάση πάντα τα διαθέσιμα στοιχεία, το συνολικό ποσοστό των πωλήσεων νέων diesel επιβατικών οχημάτων στην Ε.Ε. έπεσε φέτος για πρώτη φορά κάτω από 10%, ευρισκόμενο στο πρώτο 5μηνο του έτους στο 9,5%.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ