Το καύσιμο που θα σώσει τους κινητήρες -Πόσο θα κοστίζει

τέλη κυκλοφορίας κίνηση σε δρόμο

Μόνο ένα καύσιμο μπορεί να σώσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, το οποίο δεν είναι άλλο από τα e-fuels.

Τα λιμνάζοντα νερά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ταράξει η απόφαση της ΕΕ για πώληση, από το 2035, αποκλειστικά αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές CO2.

Αυτό σημαίνει ότι θα τερματιστούν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel, ενώ απόλυτοι πρωταγωνιστές θα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία κερδίζουν συνεχώς έδαφος και κάνουν «κατάληψη» στις προϊοντικές γκάμες των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Tην ίδια ώρα, ωστόσο, που οι κατασκευαστές δίνουν μάχη για τον εξηλεκτρισμό των προϊόντων τους, μία συμμαχία χωρών έδωσε σκληρή μάχη με την ΕΕ, ώστε να κρατηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης στη ζωή. Και το κατάφερε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



συνθετικά καύσιμα

Ειδικότερα, από το 2035 θα μπορούν να πωλούνται καινούργια αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ, αρκεί αυτά να καταναλώνουν ανθρακικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα (e-fuels). Τι είναι, όμως, τα τελευταία;

Με απλά λόγια, η παραγωγή τους έχει ως εξής: Αρχικά παράγεται ηλεκτρική ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η οποία στη συνέχεια χρησιμοποιείται για την παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης νερού.

Επίσης, από την ατμόσφαιρα δεσμεύεται διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο συνδυάζεται με το υδρογόνο ώστε να παραχθεί το συνθετικό καύσιμο σε υγρή μορφή. Το συνθετικό καύσιμο μπορεί στη συνέχεια να διυλιστεί και να χρησιμοποιηθεί ως βενζίνη, ντίζελ, πετρέλαιο θέρμανσης, αεροπορικό καύσιμο, υγρό φυσικό αέριο ή κηροζίνη.

συνθετικά καύσιμα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι κατά την καύση τους, τα συνθετικά καύσιμα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα. Παρ’ όλα αυτά, θεωρούνται ανθρακικά ουδέτερα καθώς το CO2 που απελευθερώνεται κατά την καύση του καυσίμου εξισορροπείται από το CO2 που απομακρύνεται από την ατμόσφαιρα για την παραγωγή του καυσίμου.

Πόσο θα κοστίζει;

Τα συνθετικά καύσιμα ήταν το κεντρικό θέμα σε μία εκδήλωση που διοργάνωσε πριν από μερικές εβδομάδες η Repsol, όπου μεταξύ άλλων συζητήθηκε το κόστος τους.

Τον λόγο πήρε πρώτος ο Alfonso de las Heras, στέλεχος της Repsoil, ο οποίος εξήγησε ότι σήμερα η παραγωγική συνθετικών καυσίμων σε μεγάλη κλίμακα είναι απαγορευτική, μιας και έχουν πολύ χαμηλή ενεργειακή απόδοση.

Θεωρεί, ωστόσο, ότι από το 2030 έως το 2050 το κόστος τους θα ανέρχεται σε περίπου 2,0 - 3,0 ευρώ/λίτρο, κάτι στο οποίο θα βοηθήσει η μείωση της τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ