Η τεχνολογία keyless έκανε τα παραδοσιακά κλειδιά να μοιάζουν ξεπερασμένα, όχι όμως και άχρηστα, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες απλώς τα έχουν κρύψει.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν αλλάξει εντελώς τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε μαζί τους. Το κλειδί δεν χρειάζεται πλέον να μπει σε μια κλειδαριά, ούτε καν να βγει από την τσέπη. Η πρόσβαση γίνεται αυτόματα, η εκκίνηση με ένα κουμπί, και οι οδηγοί έχουν συνηθίσει σε ένα επίπεδο ευκολίας που πριν από λίγα χρόνια θα έμοιαζε σχεδόν μαγικό.
Τα keyless συστήματα βασίζονται σε μπαταρίες, αισθητήρες και ηλεκτρονικά κυκλώματα, όπου αργά ή γρήγορα έρχεται η στιγμή που κάτι από αυτά θα σταματήσει να συνεργάζεται. Συνήθως, είναι η μπαταρία του τηλεχειριστηρίου που παραδίδει πνεύμα την πιο ακατάλληλη στιγμή.
BUY NOW
Εκεί ξαφνικά, ο οδηγός βρίσκεται μπροστά σε μια άβολη στιγμή αφού το αυτοκίνητο είναι μπροστά του, αλλά δεν μπορεί να το ανοίξει. Αυτό το σενάριο είναι πιο συχνό απ’ όσο νομίζει κανείς, γι’ αυτό και όλοι οι κατασκευαστές έχουν προβλέψει μια κρυφή, μηχανική λύση που λειτουργεί πάντα.
Πρόκειται για μια καλά κρυμμένη κλειδαριά στον εξωτερικό χειρολαβή, την οποία πολλοί οδηγοί δεν έχουν προσέξει ποτέ, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια τους. Συνήθως βρίσκεται πίσω από μια μικρή τάπα, ενσωματωμένη με τρόπο διακριτικό ώστε να μη χαλάει τον σχεδιασμό.
Η πρόσβαση σε αυτήν γίνεται με τη βοήθεια του εφεδρικού μεταλλικού κλειδιού που βρίσκεται μέσα στο τηλεχειριστήριο. Οι περισσότεροι δεν έχουν ιδέα ότι το keyless χειριστήριο «κρύβει» μέσα του ένα κανονικό κλειδί έκτακτης ανάγκης.
Απελευθερώνεται συνήθως με το πάτημα ενός μικρού κουμπιού στο πλάι ή με το άνοιγμα του περιβλήματος, και προορίζεται ακριβώς για αυτές τις στιγμές όπου η μπαταρία στο τηλεχειριστήριο αδειάσει και το αυτοκίνητο αρνείται να ξεκλειδώσει.
Αφού αφαιρεθεί το κλειδί, ο οδηγός εντοπίζει την μικρή τάπα στο χερούλι, την βγάζει προσεκτικά και αποκαλύπτει την παραδοσιακή κλειδαριά. Η διαδικασία διαφέρει ελαφρώς από μάρκα σε μάρκα, γι’ αυτό και το εγχειρίδιο χρήσης παραμένει ο πιο αξιόπιστος σύμμαχος κι αξίζει να ρίξετε μια ματιά εκ των προτέρων, πριν υπάρξει ανάγκη.
Μάλιστα εδώ έρχεται ένα ακόμη μυστικό που αγνοούν αρκετοί οδηγοί. Ακόμα και με μπαταρία εντελώς άδεια, το keyless σύστημα μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να αναγνωρίσει το κλειδί και να επιτρέψει την εκκίνηση.
Αρκεί το τηλεχειριστήριο να τοποθετηθεί πολύ κοντά στο start button ή σε ένα συγκεκριμένο σημείο που ορίζει ο κατασκευαστής, συνήθως κοντά στην κολόνα του τιμονιού ή στο κεντρικό tunnel. Τα συστήματα αυτά διαθέτουν εφεδρικό πηνίο χαμηλής ενέργειας, που μπορεί να «δει» το κλειδί από πολύ μικρή απόσταση, ακόμη και με άδεια μπαταρία.
Αν τώρα χρειαστεί να αλλάξετε την μπαταρία στο τηλεχειριστήριο, η διαδικασία είναι σχετικά απλή. Αφαιρείτε τον εφεδρικό κλειδί, ανοίγετε προσεκτικά το κέλυφος προσέχοντας τις βίδες ή τα κλιπ, τοποθετείτε τη νέα μπαταρία στη σωστή φορά και κλείνετε ξανά. Σε ορισμένα μοντέλα, ο προγραμματισμός γίνεται αυτόματα, ενώ σε άλλα ίσως απαιτηθεί επίσκεψη σε τεχνικό ή επαναπρογραμματισμό μέσω συγκεκριμένης διαδικασίας που αναφέρει το εγχειρίδιο.
Μια απλή γνώση που μπορεί να σας γλιτώσει από περιττά νεύρα, χρόνο και χρήματα. Ρίξτε μια ματιά στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου σας, μάθετε πού βρίσκεται η κρυφή κλειδαριά και πώς αφαιρείται το εφεδρικό κλειδί. Τα λίγα λεπτά που θα αφιερώσετε σήμερα, ίσως σας γλιτώσουν από μία ώρα ταλαιπωρίας αύριο.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ