Λ. Κατεχάκη – Λ. Βουλιαγμένης σε 10 λεπτά: Προχωρά το μεγάλο έργο της Σήραγγας Ηλιουπόλεως

tunel-attikiodos

Η νέα αστική σήραγγα θα προσφέρει κυκλοφοριακή ανακούφιση στα νότια προάστια, αλλά και στην «ταλαιπωρημένη» Λεωφ. Κηφισού.

Με σταθερά βήματα προχωρά το έργο της Σήραγγας Ηλιουπόλεως που μόλις ολοκληρωθεί θα φέρει «πιο κοντά» τη Λεωφ. Κατεχάκη με τη Λεωφ. Βουλιαγμένης, προσφέροντας, ταυτόχρονα, κυκλοφοριακή ανάσα σε Ηλιούπολη και νότια προάστια.

Η Σήραγγα Ηλιουπόλεως αποτελεί μία από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, και συγκεκριμένα την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ και την εκπόνηση των μελετών έχει αναλάβει η Lamda Development.

Σήραγγα Ηλιουπόλεως
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιγότερη κίνηση μέσω της Σήραγγας Ηλιουπόλεως

Σήμερα η οδική σύνδεση των νοτίων προαστίων και του παραλιακού μετώπου της Αττικής με την Αττική Οδό επιτυγχάνεται μέσω της Λ. Αλίμου -Κατεχάκης η οποία αποτελεί συνέχεια της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού.

H κυκλοφορία των οχημάτων, ωστόσο, διεξάγεται σε συνθήκες ασφυξίας, γεγονός που δημιουργεί μεγάλες καθυστερήσεις, ενώ υπάρχει και σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Ηλιούπολης είχε δείξει ότι στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τα προβληματικά σημεία (τμήματα με κυκλοφοριακή συμφόρηση) οι οδηγοί επιλέγουν εναλλακτικούς οδούς στο τοπικό οδικό δίκτυο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος στις παρόδιες περιοχές, και να καταγράφονται και εκεί μεγάλες καθυστερήσεις. Οι τελευταίες μάλιστα αναμένεται να «γιγαντωθούν» μετά την ολοκλήρωση της μεγάλης επένδυσης στο Ελληνικό.

Ανάσα στην Ηλιούπολη θα προσφέρει η Σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης). Σύμφωνα, μάλιστα, με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, η σήραγγα των 3 χλμ. θα έχει 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους. 

Σήραγγα Ηλιουπόλεως
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θετικό αντίκτυπο θα έχει και η Λ. Βουλιαγμένης, μιας και θα ξηλωθούν τα φανάρια και η λεωφόρος θα μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο. Στόχος είναι η διαπλάτυνση της Βουλιαγμένης και η δημιουργία συνολικά τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων, στη συμβολή με τις οδούς Δωδεκανήσου, με την Εθνάρχου Μακαρίου και Μαυρομιχάλη, με την Ανεξαρτησίας-Κύπρου και την Εθνικής Αντιστάσεως-Λεωφόρο Αλίμου.

Για τη μετακίνηση, λοιπόν, από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης θα απαιτούνται περίπου 10 λεπτά, όταν σήμερα – και ειδικά κατά τις ώρες αιχμής – ο χρόνος διάνυσης της συγκεκριμένης απόστασης ανέρχεται στα 30 λεπτά.

Παράλληλα, με την ολοκλήρωσή της, η σήραγγα θα σηματοδοτήσει τη δημιουργία ενός ακόμα κάθετου οδικού άξονα στην Αθήνα που θα συνδέει τα νότια με τα βόρεια προάστια, συνδράμοντας στη μερική αποσυμφόρηση της Λεωφ. Κηφισού. Η Σήραγγα Ηλιουπόλεως εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στους οδηγούς εντός του 2027.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ