
Έχουν πιάσει δουλειά οι μπουλντόζες για την καθαίρεση γεφυρών σε διάφορα σημεία της Θεσσαλονίκης. Για ποιο λόγο γκρεμίζονται οι υποδομές;
Κατεδαφίσεις γεφυρών έχουν πραγματοποιηθεί ή δρομολογούνται για το αμέσως προσεχές διάστημα στη Θεσσαλονίκη, αλλάζοντας το δίκτυο οδικών υποδομών της πόλης.
Πρόκειται για καθαιρέσεις που είναι απαραίτητες για την υλοποίηση του Flyover, της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου μήκους 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης. Η πρόοδος έχει ξεπεράσει το 20%, γεγονός που συντείνει στην περάτωσή του έργου, εντός του χρονοδιαγράμματος, δηλαδή τον Μάϊο του 2027.
BUY NOW
Ήδη έχει κατεδαφιστεί η γέφυρα στην Περραιβού στην Τούμπα (δείτε παρακάτω πλάνα), ενώ όπως δήλωσε μετά από σύσκεψη ο υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας-Θράκης), Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, θα ακολουθήσει η γέφυρα του Αγίου Παύλου, για να πάρει σειρά η γέφυρα Πανοράματος, πιθανότατα μετά την ολοκλήρωση της ΔΕΘ. Γκρέμισμα θα υπάρξει και σε τούνελ, το οποίο αφορά τη σήραγγα Κωνσταντινουπολίτικων.
Ο κ. Γκιουλέκας αναφέρθηκε και στη λειτουργία του Περιφερειακού -όπου εκτελούνται έργα- κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, επισημαίνοντας ότι όσο διαρκούν οι εργασίες κατασκευής του Flyover, δεν πρόκειται να υπάρξει καμία διακοπή κυκλοφορίας στις υπάρχουσες λωρίδες της περιφερειακής οδού, αλλά μόνο μικροδιευθετήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει εγκατασταθεί στο ύψος της Νεάπολης ένα πορτοκαλί καλούπι, δηλαδή ένα κυλιόμενο μεταλλικό φορείο που χρησιμοποιείται για τη σκυροδέτηση και κινείται υδραυλικά κατά μήκος όλου του έργου, επάνω στα βάθρα που κατασκευάζονται για τον σκοπό αυτό. Θα ακολουθήσει και ένα ακόμη στην ανατολική πλευρά ώστε να επιταχυνθούν ρυθμοί υλοποίησης της περιφερειακής.

Τα οφέλη του Flyover
- Δωρεάν, ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης
- Γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση προς ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, αεροδρόµιο Μακεδονία και Χαλκιδική
- Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων
- Η νέα Περιφερειακή Οδός θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα, σε σύγκριση με τα 5.000 οχήματα που διέρχονται σήμερα
- Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, με μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου
- Προσθήκη νέων ηχοπετασµάτων σε θέσεις πλησίον αστικών περιοχών, για µείωση της ηχορύπανσης
Η σύμβαση κατασκευής του Flyover υπεγράφη τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022, με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται σε 478 εκ. ευρώ.