https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Προχωρά με γοργούς ρυθμούς η κατασκευή της μεγαλύτερης γέφυρας στην Ελλάδα –Ποια είναι, πότε θα παραδοθεί

γέφυρα

Νέα ενημέρωση για την πορεία ενός από τα σημαντικότερα οδικά έργα που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή της χώρα μας από τα πλέον «επίσημα χείλη».

Το πιο φιλόδοξο οδικό έργο των τελευταίων δεκαετιών στη Βόρεια Ελλάδα παίρνει σιγά-σιγά μορφή, σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση που είχαμε απο τον υφυπουργό Υποδομών, κ. Νίκο Ταχιάο.

Ο λόγος για το Flyover Θεσσαλονίκης, τη νέα υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρο που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη γέφυρα που έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Ελλάδα, με μήκος 4 χλμ. και πλάτος 22 μέτρα.

Το Flyover αποτελεί κομβικό κομμάτι του έργου αναβάθμισης της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, σχεδιασμένο ώστε να αποσυμφορήσει την κυκλοφορία στον αστικό ιστό και να διευκολύνει την πρόσβαση σε κύριες οδικές αρτηρίες, όπως η ΠΑΘΕ, η Εγνατία Οδός, το Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και η Χαλκιδική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εντυπωσιακή μορφή του Flyover το κάνει να μοιάζει σαν ένας «ιπτάμενος» οδικός άξονας πάνω από την πόλη, από εκεί άλλωστε προέρχεται και το όνομά του.

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο, σε πρόσφατες δηλώσεις που έκανε σε αυτοψία του στο έργο, το Flyover αναμένεται να παραδοθεί τον Μάιο του 2027. Μάλιστα, ο υφυπουργός δήλωσε συγκεκριμένα πως «η κατασκευή του Flyover πάει “με τα χίλια”». Στοίχημα, τώρα, είναι η σταθεροποίηση του ρυθμού σκυροδέτησης ώστε κάθε τμήμα της γέφυρας να ολοκληρώνεται μέσα σε 15 ημέρες.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η αλήθεια είναι ότι ακόμα το έργο δεν έχει βρει τον ρυθμό που θα θέλαμε να βρει, με την έννοια ότι πρέπει κάθε άνοιγμα να τελειώνει σε ένα χρονικό διάστημα, το οποίο είναι περίπου 15 μέρες και αυτό δεν συμβαίνει».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ξεκαθάρισε πάντως πως, παρότι ο καινοτόμος τρόπος κατασκευής προκαλεί αρχικά κάποια ζητήματα και καθυστερήσεις, ιδίως τώρα που ξεκινά η σκυροδέτηση, «θα πάρει γρήγορα τον ρυθμό του και η δουλειά θα προχωρήσει με εντυπωσιακή ταχύτητα».

Αναφερόμενος στο «μπλε» καλούπι, σημείωσε ότι προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του χειμώνα, υπογραμμίζοντας πως η συμφωνία με τον ανάδοχο έχει ήδη ολοκληρωθεί. Το δεύτερο αυτό καλούπι θα αξιοποιηθεί στο επόμενο μέτωπο των εργασιών, προσδίδοντας αναπτυξιακή δυναμική στο συνολικό χρονοδιάγραμμα του έργου.

Ο κ. Ταχιάος πρόσθεσε ακόμη ότι η πολιτική εποπτεία παραμένει συνεχής, με συχνές επισκέψεις στελεχών του υπουργείου, ώστε να διατηρείται η πίεση προς τον ιδιωτικό φορέα υλοποίησης και τον κατασκευαστή, διασφαλίζοντας πως το έργο θα παραδοθεί μέσα στο προκαθορισμένο χρονικό πλαίσιο.

Υπενθυμίζεται πως στην Θεσσαλονίκη έχουν ήδη αρχίσει να υλοποιούνται μερικές από τις σημαντικότερες εργασίες σχετικά με το έργο και συγκεκριμένα η κατεδάφιση γεφυρών και τούνελ που χρειάζεται να πραγματοποιηθούν για την συνέχιση του έργου. Συγκεκριμένα, μετά τη γέφυρα Περραιβού στην Τούμπα, σειρά παίρνουν τώρα το τούνελ στα Κωνσταντινουπολίτικα αλλά και η γέφυρα Πανοράματος στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, που αναμένεται να υλοποιηθεί προς το τέλος του έτους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε προηγούμενη αυτοψία που είχε πραγματοποιηθεί από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστο Δήμα μαζί με τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τον Υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, είχε διαπιστωθεί επίσης ότι το έργο προχωρά με ταχείς ρυθμούς και ότι αναμένεται να ολοκληρωθεί όντως μέχρι το 2027.

Τα οφέλη του Flyover για τους οδηγούς

  • Δωρεάν, ταχεία και ασφαλής παράκαμψη του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης
  • Ασφαλής πρόσβαση σε Εθνικές Οδούς, Αεροδρόμιο και Χαλκιδική
  • Αποσυμφόρηση κυκλοφορίας: από 5.000 οχήματα/ώρα σήμερα, σε 10.000 οχήματα/ώρα
  • Περιβαλλοντική αναβάθμιση και μείωση ρύπων λόγω μικρότερης κυκλοφορίας στο κέντρο
  • Ηχοπροστασία με νέους ηχοπετάσματα κοντά σε κατοικημένες περιοχές
  • Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Το έργο χρηματοδοτείται με προϋπολογισμό 478 εκατομμυρίων ευρώ και έχει στρατηγικό ρόλο τόσο για την τοπική κινητικότητα όσο και για την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ