Το κατασκευαστικό θαύμα των Γερμανών -Πώς μετακίνησαν γέφυρα 40.000 τόνων μέσα σε μία μέρα

Ένα ιστορικό επίτευγμα στον τομέα των κατασκευών ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες στη Γερμανία, όπου μία γέφυρα μήκους 486 μέτρων, ύψους 70 μέτρων και βάρους 40.000 τόνων μετακινήθηκε πλευρικά κατά περίπου 20 μέτρα.
Μία γέφυρα που αποτελούσε τμήμα του αυτοκινητόδρομου Α-45 κρίθηκε πως έπρεπε να αντικατασταθεί από μία πιο σύγχρονη. Όμως οι Γερμανοί δεν ήθελαν να περιμένουν μέχρι να ολοκληρωθεί πλήρως η κατεδάφιση και η απομάκρυνση της παλιάς γέφυρας για να ξεκινήσει στη θέση της η νέα κατασκευή, καθώς αυτό θα απαιτούσε διακοπή στην κυκλοφορία των οχημάτων.
Έτσι ξεκίνησαν την κατασκευή του πρώτου τμήματος της νέας γέφυρας δίπλα στην υπάρχουσα γέφυρα, η οποία τελικά κατεδαφίστηκε το 2022, όταν δηλαδή το πρώτο τμήμα της γέφυρας ήταν ήδη έτοιμο. Όταν πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε και το δεύτερο τμήμα της γέφυρας, το πρώτο μετακινήθηκε πλευρικά στην τελική του θέση.
BUY NOW

Για τη μετακίνησή του, συνολικά χρησιμοποιήθηκαν 24 υδραυλικοί γρύλοι, τέσσερις σε καθέναν από τους έξι πυλώνες της γέφυρας, η οποία έχει συνολικό βάρος 40.000 τόνων (μαζί με τα θεμέλια και τους πυλώνες), και της οποίας το μέγιστο ύψος από το έδαφος αγγίζει τα 70 μέτρα.
Τοποθετήθηκαν πλάκες τεφλόν, οι οποίες λιπάνθηκαν με ειδικό γράσο και λειτούργησαν ως μαξιλάρια ολίσθησης μειώνοντας την αντίσταση τριβής. Η επιχείρηση διήρκεσε συνολικά 20 ώρες, με τη μετακίνηση να πραγματοποιείται σε 15 επιμέρους τμήματα, με κάθε τμήμα της πορείας να καλύπτει απόσταση 1,40 μέτρων.

Αυτή η διαδικασία δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ ξανά σε τέτοια κλίμακα στη Γερμανία και αποτελεί ορόσημο στη σύγχρονη κατασκευή γεφυρών.
Η επιτυχής πλευρική μετακίνηση του ανισόπεδου κόμβου Rinsdorf δεν έθεσε μόνο καινούργια τεχνικά πρότυπα, αλλά ανέδειξε και τη σημασία των καινοτόμων μεθόδων κατασκευής για το μέλλον των αυτοκινητοδρόμων. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε επιτρέπει την ανακαίνιση γεφυρών με ελάχιστη διατάραξη της κυκλοφορίας.

Η κατασκευαστική Die Autobahn GmbH εξηγεί πως «η επιτυχής πλευρική μετακίνηση του ανισόπεδου κόμβου Rinsdorf δεν έθεσε μόνο τεχνικά πρότυπα, αλλά ανέδειξε και τη σημασία των καινοτόμων μεθόδων κατασκευής για το μέλλον των οδικών υποδομών. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε επιτρέπει την ανακαίνιση γεφυρών με ελάχιστη διατάραξη της κυκλοφορίας.»