Αυτό είναι το μεγαλύτερο κατασκευαστικό φιάσκο -Γιατί ετοιμάζονται να «ρίξουν» μια ολοκαίνουργια γέφυρα

gefira 90 moiron india

Η συγκεκριμένη γέφυρα θυμίζει κακοπαιγμένη πατρίδα Τetris, από την οποία δεν σε σώζει ούτε το Google Maps.

Σε όλο τον κόσμο έχουν καταγραφεί περιπτώσεις έργων υποδομής που είτε δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ είτε παρέμειναν για χρόνια χωρίς χρήση. Από τον περίφημο αυτοκινητόδρομο των 17,6 χιλιομέτρων στη Γερμανία που δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ, μέχρι τις δύο ημιτελείς σήραγγες στη Σκαραμαγκά που στέκουν ακόμα ως υπενθύμιση της κακοδιαχείρισης.

Ωστόσο, κάποια κατασκευαστικά λάθη ξεπερνούν κάθε φαντασία, όπως αυτό που καταγράφηκε πρόσφατα στην Ινδία και αφορά μια ολοκαίνουργια γέφυρα αξίας 2,1 εκατομμυρίων ευρώ.

gefyra india 90 moires
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συγκεκριμένη γέφυρα, μήκους 648 μέτρων, βρίσκεται στην κεντρική Ινδία, στο κρατίδιο Madhya Pradesh, και προοριζόταν να βελτιώσει τη σύνδεση μεταξύ των περιοχών Mahamai Ka Bagh, Pushpa Nagar και του σιδηροδρομικού σταθμού με τη Νέα Πόλη της Μποπάλ.

Το έργο, το οποίο είχε ανακοινωθεί πριν από 10 χρόνια, κόστισε συνολικά 200 εκατομμύρια ρουπίες και είχε στόχο να μειώσει τις καθυστερήσεις στα ισόπεδα σιδηροδρομικά περάσματα για περισσότερους από 300.000 κατοίκους.

Όμως το μόνο που κατάφερε ήταν να πυροδοτήσει σφοδρές αντιδράσεις, καθώς η γέφυρα φέρει μια στροφή σχεδόν 90 μοιρών, η οποία εκτός ότι ουσιαστικά είναι μη λειτουργική, είναι και άκρως επικίνδυνη για τους διερχόμενους οδηγούς.

Οι εικόνες από το σημείο κυκλοφόρησαν ταχύτατα στα social media, προκαλώντας καταιγισμό σχολίων και εύλογες απορίες για το πώς ένα τόσο σοβαρό σχεδιαστικό λάθος πέρασε απαρατήρητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υπόθεση έφτασε μέχρι τον Κυβερνήτη της Πολιτείας, Mohan Yadav, ο οποίος διέταξε έρευνα και προχώρησε άμεσα στην αναστολή επτά μηχανικών, μεταξύ των οποίων και δύο επικεφαλής του έργου. Παράλληλα, τόσο η κατασκευαστική εταιρεία όσο και η αρχιτεκτονική ομάδα που ανέλαβε τον σχεδιασμό, αποκλείστηκαν από μελλοντικά δημόσια έργα.

Ο VD Verma, ο επικεφαλής μηχανικός του project, προσπάθησε να εξηγήσει πως η στροφή ήταν μονόδρομος λόγω περιορισμένης διαθέσιμης γης και της ύπαρξης σταθμού μετρό στην περιοχή. Όμως η εξήγηση αυτή δεν έγινε αποδεκτή από τις αρχές, οι οποίες πλέον εξετάζουν την αγορά επιπλέον εκτάσεων για να ανακατασκευαστεί το επίμαχο τμήμα με πιο ασφαλή σχεδιασμό.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ