Καταρρέει η αγορά της Ρωσίας -Γιατί δεν αγοράζει κανείς αυτοκίνητο

Lada Niva 1

Η παραγωγή και η αγορά αυτοκινήτου στη Ρωσία έχει δει σίγουρα καλύτερες μέρες με αποτέλεσμα να υπάρχει το ενδεχόμενο να χρειαστεί κρατική υποστήριξη για να επιβιώσει.

Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Ρωσία δεν πάνε καλά και τα νούμερα που διαγράφει η αγορά δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων (AEB) δείχνουν ότι οι πωλήσεις του Μαρτίου μειώθηκαν κατά 45% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024, με τις πωλήσεις να φτάνουν μόλις τα 83.000 οχήματα. Στο τρίμηνο, οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση κατά 26%, με 254.000 οχήματα.

Lada Niva Travel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την Ένωση, πρόκειται για την τρίτη χειρότερη επίδοση που έχει καταγραφεί στη χώρα τα τελευταία 10 χρόνια. Οι δύο προηγούμενες αφορούν τη μείωση που υπέστη κατά 59% τον Μάρτιο του 2022, ένα μήνα μετά τον πόλεμο με την Ουκρανία, και κατά 36% στις αρχές του 2015 κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης της χώρας.

Lada Niva 2

Ωστόσο, αυτή τη φορά τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Ο κ. Alexey Kalitsev, πρόεδρος της επιτροπής κατασκευαστών, δήλωσε ότι εάν συνεχιστεί η τρέχουσα κατάσταση θα οδηγηθεί σε κρίση ο κλάδος, με αποτέλεσμα να χρειαστεί επείγουσα υποστήριξη από το κράτος.

Lada Vesta Cross 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον κ. Kalitsev, οι αγοραστές πίστευαν ότι ορισμένες εταιρείες που είχαν αποχωρήσει από την αγορά της Ρωσίας, θα επέστεφαν. Αυτό όμως δεν συνέβη, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ζήτηση χωρίς να υπάρχει ανταπόκριση.

Lada Vesta Cross 1

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αποχώρησαν από τη ρωσική αγορά ή διέκοψαν τη δραστηριότητά τους με την έναρξη του πολέμου με την Ουκρανία. Οι BMW, Ford, Lamborghini, Toyota, Mercedes-Benz και άλλοι, προχώρησαν σε μια σειρά ενεργειών για να αποστασιοποιηθούν από τη χώρα, συμπεριλαμβανομένης της αποζημίωσης των εργαζομένων, της πώλησης περιουσιακών στοιχείων και του τερματισμού της παραγωγής. Ταυτόχρονα, οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας έπληξαν την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, επιβαρύνοντας περαιτέρω τις εγχώριες εταιρείες.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ