Ο κανόνας των 3 δευτερολέπτων -Πώς θα αποφύγεις το πρόστιμο των 700 ευρώ

Κανόνας δύο δευτερολέπτων

Ακολουθώντας έναν απλό κανόνα των 3 δευτερολέπτων ο οδηγός μπορεί να αισθάνεται σίγουρος ότι δεν θα «συλληφθεί» από τις κάμερες στα φανάρια.

Κάμερες που καταγράφουν κάθε κίνηση των οδηγών είναι το νέο όπλο των αστυνομικών αρχών προκειμένου να καταστήσουν ασφαλέστερους τους δρόμους των πόλεων.

Μέχρι πρότινος υπήρχαν κάμερες που εντόπιζαν όσους βύθιζαν το πόδι τους στο γκάζι παραβιάζοντας το εκάστοτε όριο ταχύτητας. Σήμερα, ωστόσο, θέση στο οδικό δίκτυο πολλών ευρωπαϊκών πόλεων έχουν αρχίσει να πέρνουν και νέα ιδιαίτερα εξελιγμένα τεχνικά μέσα που «συλλαμβάνουν» όσους δεν φοράνε ζώνη και κάνουν χρήση του κινητού τηλεφώνου τους.

Κάμερες στα φανάρια
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, οι οδηγοί κυκλοφορούν κάτω από το άγρυπνο μάτι καμερών που αντιλαμβάνονται πότε ένα όχημα περνάει με κόκκινο φανάρι μια διασταύρωση, με στόχο την παραδειγματική τιμωρία όσων υποπίπτουν σε μια παράβαση που συνδέεται με σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

Τέτοιες κάμερες απαντώνται και στην Ελλάδα και δη στη διασταύρωση της Λ. Ποσειδώνος με την Καλαμακίου, ενώ όπως έχουμε γράψει θα επεκταθούν και σε άλλους δρόμους του λεκανοπεδίου συμπεριλαμβανομένης της Λ. Βουλιαγμένης, Λ. Βασιλίσσης Σοφίας και της Λ. Αλεξάνδρας, στο πλαίσιο της Περιφέρειας Αττικής να ενισχύσει την οδική ασφάλεια.

Πώς λειτουργεί, όμως, μια κάμερα στα φανάρια;

Αυτή τοποθετείται μερικά μέτρα πίσω από τον φωτεινό σηματοδότη, καταγράφοντας την πορεία του οχήματος όσο πλησιάζει σε αυτόν. Όσο το όχημα βρίσκεται υπό παρακολούθηση, πλησιάζοντας το φανάρι, η κάμερα έχει «λοκαρισμένη» την πινακίδα του.

κάμερα στο φανάρι

Για να μπορεί η κάμερα να εξακριβώσει αν ένα αυτοκίνητο πέρασε με κόκκινο ή όχι, δημιουργεί στο οδόστρωμα μια εικονική γραμμή, λίγα μόλις μέτρα πριν από το φανάρι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εφόσον ο οδηγός περάσει αυτή τη γραμμή τότε η κάμερα τραβάει φωτογραφία της πινακίδας. Αυτή η φωτογραφία στέλνεται στις αστυνομικές αρχές και δρομολογούνται οι διαδικασίες τιμωρίας του παραβάτη.

Ο κανόνας των 3 δευτερολέπτων

Με δεδομένο ότι οι κάμερες στα φανάρια αποτελούν ένα σχετικά νέο «όπλο» των αστυνομικών αρχών στις ευρωπαϊκές πόλεις, είναι λογικό να σκορπούν τρόμο στους οδηγούς.

Στην πραγματικότητα, ωστόσο, για τους νομοταγείς οδηγούς δεν συντρέχει κάποιος λόγος ανησυχίας, μιας και υπάρχει ο απλός κανόνας των 3 δευτερολέπτων. Ποιος είναι αυτός;

Η κάμερα -η οποία, όπως είπαμε, βρίσκεται αρκετά μέτρα πίσω από το φανάρι- αρχίζει να καταγράφει την πορεία του οχήματος με το που αυτό εισέλθει στο «οπτικό πεδίο» της.

Από τη στιγμή λοιπόν που αρχίζει η παρακολούθηση του οχήματος, μέχρι αυτό να φτάσει στο φανάρι, τότε το όχημα διανύει μια απόσταση που αντιστοιχεί σε 3 δευτερόλεπτα.

Αν, λοιπόν, ο οδηγός ακινητοποίησει το όχημα μέσα σε αυτό το διάστημα των 3 δλ., τότε είναι θεωρητικά βέβαιο ότι δεν θα έχει υπερβεί την εικονική γραμμή «τιμωρίας».

Αυτό το χρονικό περιθώριο, φυσικά, ισχύει για ένα όχημα με νορμάλ ταχύτητα, και όχι για κάποιο που κινείται σαν «τρελό». Στην τελευταία περίπτωση τα 3 δλ. δεν ισχύουν.

Το πρόστιμο των 700 ευρώ

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε περίπτωση που ο οδηγός περάσει με κόκκινο, τότε ο πέλεκυς πέφτει βαρύς. Όπως ορίζεται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, και συγκεκριμένα με την παρ. 1 του Άρθρου 6 (Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων), επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ