Πόσο καλοί είναι οι Έλληνες οδηγοί; Η απάντηση της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι αυτή που περιμένεις

Απάντηση στο ερώτημα σχετικά με τις οδηγικές ικανότητες των Ελλήνων δίνει η τεχνητή νοημοσύνη, αμφισβητώντας τα όσα μπορεί να πιστεύει κανείς για τους συμπατριώτες μας.
Πολλά έχουν ακουστεί κατά καιρούς για τις οδηγικές ικανότητες των Ελλήνων, ενώ ο καθένας από εμάς σχηματίζει τη δική του άποψη βάσει της προσωπικής του πείρας. Παρόλο που το ChatGPT δεν έχει οδηγική πείρα, συγκέντρωσε στοιχεία και διαμόρφωσε τη δική του άποψη.
Σύμφωνα λοιπόν με την τεχνητή νοημοσύνη, το αν κάποιος είναι «καλός οδηγός» εξαρτάται κατ’ αρχάς από το πώς ορίζουμε την «καλή οδήγηση».
BUY NOW

Αναφέρει λοιπόν πως μερικά βασικά θετικά στοιχεία στην οδήγηση είναι η δεξιοτεχνία, η πείρα και η προσαρμοστικότητα, ενώ ως αρνητικά γνωρίσματα αναγνωρίζει την παραβίαση των κανόνων του ΚΟΚ, την επιθετική οδήγηση και την έλλειψη σεβασμού προς τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Σύμφωνα με αυτή την ιεράρχηση, η τεχνητή νοημοσύνη συμπεραίνει ότι οι Έλληνες οδηγοί είναι ικανοί, αλλά συχνά δεν ακολουθούν πιστά τους κανόνες. Συνεχίζει γράφοντας πως η οδήγηση στην Ελλάδα βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου, ωστόσο παραδέχεται πως υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο ώστε να αλλάξει η οδηγική κουλτούρα και να αναβαθμιστεί η παιδεία του Έλληνα οδηγού, επιτεύγματα που θα οδηγήσουν και σε καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Ένας ακόμη καθοριστικός παράγοντας για το κατά πόσο οι Έλληνες είναι καλοί οδηγοί είναι η οδική ασφάλεια στη χώρα μας. Πιο συγκεκριμένα, η τεχνητή νοημοσύνη επιλέγει ως αντιπροσωπευτικό δείκτη τους θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Σύμφωνα με τη Eurostat, τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. είχαν κατά μέσο όρο 46 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων από τροχαία το 2023. Η Ελλάδα κατατάσσεται στο κάτω άκρο της λίστας, αφού με 61 θανάτους σημείωσε μία από τις χειρότερες επιδόσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο (ωστόσο το 2022 ο ίδιος δείκτης ήταν 63).

Το ChatGPT αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αλλά ακόμα βρίσκεται μακριά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε επίπεδο οδήγησης. Μάλιστα υπογραμμίζει μερικά από τα σημαντικότερα μειονεκτήματά μας που χρήζουν βελτίωσης.
Αυτά είναι η χαμηλή συχνότητα χρήσης της ζώνης ασφαλείας, ο λιγοστός σεβασμός σε STOP και κόκκινα φανάρια, η συχνή παράλειψη της χρήσης φλας, η παράνομη στάθμευση, η υψηλή επιθετικότητα και η αδιαφορία προς τους πεζούς.