Χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων -Οι κακές συνήθειες που κάνουν ζημιά και σε στέλνουν συνεργείο

Χειροκίνητο κιβώτιο - Οι ζημιές που προκαλούν οι κακές συνήθειες

Οι κακές συνήθειες κατά την οδήγηση μπορούν να προκαλέσουν ζημιές στο αυτοκίνητό μας, στις οποίες περιλαμβάνονται και εκείνες που αφορούν το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Αρκετές από τις ζημιές που μπορεί να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο στον κύκλο ζωής του οι οποίες ενδέχεται να οφείλονται και στον τρόπο που οδηγεί ο χρήστης του και στις συνήθειες που έχει υιοθετήσει στην καθημερινότητά του.

Κάποιες από αυτές τις ζημιές μπορεί να αποδειχθούν ιδιαίτερα τσουχτερές για το πορτοφόλι του οδηγού και επειδή πηγάζουν από κακές συνήθειες μπορούμε να μειώσουμε την πιθανότητα εμφάνισής τους άμεσα και να αυξήσουμε έτσι τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου μας. Ας δούμε μαζί τις πέντε κακές συνήθειες που κάνουν ζημιά στο χειροκίνητο κιβώτιο ώστε να τις αναγνωρίσουμε και να τις κόψουμε άμεσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το χέρι στον επιλογέα ταχυτήτων

Μια συνήθεια που παρατηρείται ειδικά στο αστικό περιβάλλον είναι εκείνη που θέλει τον οδηγό του αυτοκινήτου να ξεκουράζει το χέρι του καθώς κινείται ή περιμένει στο φανάρι πάνω στον επιλογέα των ταχυτήτων.

Αυτή η συνήθεια είναι κακή για την υγεία του κιβωτίου καθώς έτσι ασκείται άσκοπα τάση στις φουρκέτες και η πρόωρη αντικατάστασή τους είναι ένα ζήτημα μερικών εκατοντάδων εκατοντάδων ευρώ.

Άσκοπη χρήση συμπλέκτη

Μια κακή συνήθεια που υιοθετεί μια μεγάλη μερίδα οδηγών από τότε που ξεκινούν τα πρώτα μαθήματα οδήγησης για να πάρουν το δίπλωμα είναι η άσκοπη και πολύ συχνή χρήση του αριστερού πεντάλ.

πάτημα συμπλέκτη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αριστερό πεντάλ πρέπει να το πατάμε μόνο όταν πραγματοποιούμε αλλαγή σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων, και όχι όταν περιμένουμε να ανάψει πράσινο το φανάρι ή να μπει κάποιος στο αυτοκίνητο.

Όσο πιο συχνά πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη τόσο περισσότερο φθείρεται το ρουλεμάν του συμπλέκτη το οποίο πιέζει το βολάν.

Περιμένεις στο φανάρι με ταχύτητα

Αυτή η κακή συνήθεια είναι μια από τις πλέον καταστροφικές για τον συμπλέκτη του αυτοκινήτου μας και παρατηρείται τόσο σε νέους όσο και σε εμπειρότερους οδηγούς. Δεν είναι μάλιστα λίγοι εκείνοι που δεν πατούν πλήρως το πεντάλ του συμπλέκτη αλλά τόσο ώστε να πατινάρει ελαφρώς -ειδικά σε ανηφόρες- μεταφέροντας έτσι ροπή στους τροχούς.

Όσο περιμένουμε για να ανάψει το πράσινο και να ξεκινήσουμε θα πρέπει να βγάζουμε την ταχύτητα που έχουμε στο κιβώτιο και να βάζουμε νεκρά ώστε να μην φθείρεται χωρίς λόγο και ο ίδιος ο συμπλέκτης αφήνοντας το πεντάλ του συμπλέκτη ελεύθερο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνήθεια του να έχουμε διαρκώς πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη στο φανάρι με ταχύτητα στο κιβώτιο, εκτός από κακή για την υγεία του συμπλέκτη είναι και επικίνδυνη για εμάς και τους γύρω μας.

Ένα ακούσιο γλίστρημα του αριστερού ποδιού μπορεί να στείλει το αυτοκίνητο με φόρα προς τα εμπρός και να οδηγήσει σε σύγκρουση όχημα που προπορεύεται ή σε τραυματισμό πεζών που περνούν εκείνη την ώρα μπροστά από το αυτοκίνητο.

Εκκίνηση με 2η ταχύτητα

Στις μέρες μας δεν είναι λίγα τα αυτοκίνητα με μοτέρ που έχουν μπόλικη ροπή από χαμηλές στροφές λειτουργίας και μπορούν να ξεκινήσουν άνετα από στάση και με 2η σχέση στο κιβώτιο.

Πολλοί έχουμε δοκιμάσει να ξεκινήσουμε με 2η ταχύτητα και δεν είναι λίγοι εκείνοι που συνεχίζουν να το κάνουν αυτό και στην καθημερινότητά τους. Και αυτή είναι μια κακή συνήθεια που πρέπει να κοπεί αφού όπως και με τις προηγούμενες περιπτώσεις η εκκίνηση με 2η προκαλεί πρόωρη φθορά του συμπλέκτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το γκάζι στο πάτωμα και λίγες στροφές

Από τις συνήθειες που θα πρέπει να αλλάξουμε επίσης άμεσα ώστε να μειώσουμε την πιθανότητα βλάβης στο μοτέρ είναι και η δυναμική επιτάχυνση του αυτοκινήτου χωρίς να έχουμε επιλέξει την κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο αλλά κάποια μεγαλύτερη.

Το απότομο πάτημα του δεξιού πεντάλ με τον κινητήρα να λειτουργεί με χαμηλές στροφές δεν είναι ότι καλύτερο για την υγεία του κιβωτίου, αλλά ούτε και για την τσέπη μας αφού σίγουρα θα απαιτηθεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να φτάσουμε στην επιθυμητή ταχύτητα από ότι αν είχαμε σωστή σχέση στο κιβώτιο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ