Ένα νέο τεχνολογικό και αρχιτεκτονικό επίτευγμα, το οποίο θα αναδιαμορφώσει σημαντικά τα δεδομένα στις μεταφορές, ετοιμάζεται να ξεκινήσει την κατασκευή του στην Ευρώπη.
Πρόκειται για τη γέφυρα SE-40 της Ισπανίας στη Σεβίλλη, ένα μεγαλεπήβολο έργο μηχανικής που θα διασχίζει τον ποταμό Γουαδαλκιβίρ, συνδέοντας τις περιοχές Ντος Ερμανάς, Παλομάρες ντελ Ρίο και Κόρια ντελ Ρίο. Το έργο, που πήρε έγκριση μέσα στον Οκτώβριο από το Ισπανικό Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, θεωρείται ένα από τα πιο φιλόδοξα κατασκευαστικά έργα της τελευταίας δεκαετίας στην Ευρώπη και αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη σύγχρονη ευρωπαϊκή μηχανική.
Η καλωδιακή γέφυρα SE-40 θα αποτελέσει το πιο εντυπωσιακό τμήμα του ομώνυμου περιφερειακού αυτοκινητόδρομου που περιβάλλει τη Σεβίλλη, σχηματίζοντας έναν κυκλοφοριακό δακτύλιο μήκους 77,6 χιλιομέτρων.
BUY NOW
Με την ολοκλήρωσή της, θα συμβάλει καθοριστικά στη μείωση της συμφόρησης που παρατηρείται στον SE-30, τον πιο επιβαρυμένο δρόμο της περιοχής, όπου καθημερινά κινούνται χιλιάδες οχήματα. Σύμφωνα με τα δεδομένα του υπουργείου, η νέα γέφυρα θα εξυπηρετεί περισσότερα από 2.800 οχήματα την ημέρα, προσφέροντας μια πολύ πιο άνετη και ασφαλή διέλευση από τον ποταμό.
Η έναρξη των εργασιών προγραμματίζεται για το 2026, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2029 και συνολικό προϋπολογισμό που αγγίζει τα 700 εκατομμύρια ευρώ. Η γέφυρα θα διαθέτει τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση, καθώς και έναν ευρύ πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο δύο κατευθύνσεων, συνολικού πλάτους 42 μέτρων.
Η σχεδίασή της θα συνδυάζει μεγαλόπνοο σχεδιασμό και τεχνολογική καινοτομία, αποτελώντας παράδειγμα για τα μελλοντικά έργα υποδομής στην ήπειρο. Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο του έργου είναι το ύψος της γέφυρας, το οποίο θα την καταστήσει την υψηλότερη στην Ευρώπη και την τέταρτη υψηλότερη στον κόσμο, με 69 μέτρα ανάμεσα στο κατάστρωμα και την επιφάνεια του νερού, κάτι που θα σημαίνει πως δεν θα παρεμποδίζεται η διέλευση των μεγάλων εμπορικών πλοίων που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το λιμάνι του Γουαδαλκιβίρ.
Σημειώνεται, βέβαια, πως η διαδικασία για την υλοποίηση του έργου υπήρξε μακρά και περίπλοκη. Η ιδέα για τη SE-40 βρίσκεται στο τραπέζι των ισπανικών κυβερνήσεων εδώ και χρόνια, ωστόσο οι τεχνικές δυσκολίες της περιοχής, οι απαιτητικές μελέτες εδάφους και οι υψηλές χρηματοδοτικές ανάγκες καθυστέρησαν την υλοποίηση.
Υπήρξαν, επίσης, έντονες αντιδράσεις από ομάδες πολιτών και μηχανικών που υποστήριζαν ότι ένα τούνελ θα ήταν πιο κατάλληλη λύση. Ωστόσο, οι γεωλογικοί κίνδυνοι και το υψηλό κόστος καθιστούσαν την υπόγεια λύση μη βιώσιμη, ειδικά σε μια πόλη όπως η Σεβίλλη, όπου ο ποταμός εξακολουθεί να λειτουργεί ως εμπορική πλωτή οδός.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ