Σε αυτή την ηλικία γίνεσαι επικίνδυνος στον δρόμο -Πότε πρέπει να παραδώσεις το δίπλωμα

old-driver-100

Στο στόχαστρο των αρχών μπαίνουν οι ηλικιωμένοι οδηγοί στην Ευρώπη και σε άλλα μέρη του κόσμου, με στόχο τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων.

Ο περιορισμός των τροχαίων ατυχημάτων, ακόμη περισσότερο των θανατηφόρων, αποτελεί μια από τις προτεραιότητες των ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών στην Ευρώπη και φυσικά εκτός αυτής.

Κατά τη διάρκεια της «σταδιοδρομίας» του πίσω από το τιμόνι ένας οδηγός περνά από πολλά διαφορετικά στάδια «ωρίμανσης». Αυτά τα στάδια έχουν άμεση σχέση με το πόσο επικίνδυνος είναι ένας οδηγός για τους άλλους χρήστες τον δρόμου, για τους επιβαίνοντες στο αυτοκίνητό του, αλλά και για τον ίδιο τον εαυτό του. Σε ποια όμως ηλικία ένας οδηγός γίνεται πραγματικά επικίνδυνος στον δρόμο;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα και με στατιστικά δεδομένα του Ευρωπαϊκού παρατηρητηρίου οδικής ασφάλειας, ηλικιακά η «χρυσή περίοδος» οδικής ασφάλειας για έναν οδηγό είναι από τα 25 έως και τα 64 έτη. Σε αυτή την περίοδο ο οδηγός παρουσιάζει και τις μικρότερες πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα που θα προκαλέσει τραυματισμό ή θάνατο στον ίδιο

Από εκεί και πάνω, η πιθανότητα εμπλοκής σε ένα ατύχημα, θανατηφόρο η μη, πολλαπλασιάζεται και η αύξηση στην επικινδυνότητα μεγαλώνει καθώς η πρέπουσα συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι έχει να κάνει με πνευματικές λειτουργίες που σχετίζονται και εξαρτώνται από την ηλικία.

Τα πράγματα φαίνεται να γίνονται ακόμη πιο επικίνδυνα για τους οδηγούς που ξεπερνούν σε ηλικία τα 70 έτη και αυτός είναι και ο λόγος που συζητείται επίσημα σε επίπεδο Ε.Ε. η αναθεώρηση της ανανέωσης των διπλωμάτων για εκείνους που ξεπερνούν το συγκεκριμένο ηλικιακό όριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ηλικιωμένοι οδηγοί

Μια αναθεώρηση που θα φέρει μαζί της αυστηρότερες «προδιαγραφές» στην ανανέωση του διπλώματος για την πνευματική διαύγεια των ηλικιωμένων οδηγών αλλά και για την φυσική τους κατάσταση, αφού τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτό είναι κάτι απαραίτητο για να κυκλοφορούν με ασφάλεια σε δημόσιο δρόμο.

Για παράδειγμα, σύμφωνα και με γαλλικά στατιστικά στοιχεία, το 82% των οδηγών που έχουν ηλικία πάνω από 75 έτη και εμπλέκονται σε τροχαίο ατύχημα φέρουν και την αποκλειστική ευθύνη του ατυχήματος. Αυτό σημαίνει ότι για τα 8 από τα δέκα τροχαία στα οποία εμπλέκεται ο 75άρης οδηγός έχουν προκληθεί από τον ίδιο.

Τέλος, για τους μεγάλης ηλικίας οδηγούς και ακόμη περισσότερο εκείνους που ξεπερνούν τα 80 έτη, η πιθανότητα επιβίωσης σε ένα ατύχημα μειώνεται δραστικά ακόμη και σε σχέση με οδηγούς που έχουν διαφορά ηλικίας μόλις 10 έτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ