Πώς είναι ένα «ηλεκτρικό» αυτοκίνητο μετά από 300.000 χιλιόμετρα -Τι ήταν αυτό που χάλασε πρώτο

Ένα από τα μεγαλύτερα SUV της παγκόσμιας αγοράς διένυσε περισσότερα από 300.000 χλμ. για να δοκιμαστεί η αντοχή του εξηλεκτρισμένου συστήματος κίνησης και όχι μόνο.
Παρά το γεγονός ότι πληθαίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βλέπουμε στους δρόμους, αρκετοί είναι αυτοί που δεν έχουν πειστεί ακόμα από αυτό τον τύπο συστήματος κίνησης. Οι μισοί από αυτούς αποθαρρύνονται από τις υψηλές τιμές τους, ενώ οι άλλοι μισοί «φοβούνται» την αυτονομία που προσφέρουν.

Βέβαια, δεν είναι λίγοι και αυτοί που ανησυχούν για την αξιοπιστία των σύγχρονων τεχνολογιών, είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης είτε για εξηλεκτρισμένα με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα ή εκτεταμένης αυτονομίας ηλεκτρικά. Υπενθυμίζουμε ότι τα τελευταία διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί εν είδει γεννήτριας για να φορτίζει την μπαταρία που δίνει ενέργεια στα ηλεκτρομοτέρ. Είναι όμως αυτή η τεχνολογία πραγματικά αξιόπιστη; Αυτό ήθελαν να μάθουν και οι Ρώσοι YouTubers, οι οποίοι ασχολήθηκαν συγκεκριμένα με τα REEVs (Range Extended Electric Vehicles).
BUY NOW
Για να δουν πόσο αξιόπιστη είναι αυτή η τεχνολογία, πήραν ένα Li Auto L9 (μήκος 5,22 μέτρα) που φέρει τέτοιο τύπο συστήματος κίνησης και το δοκίμασαν σε δύσκολες συνθήκες. Διένυσαν περισσότερα από 311.000 χλμ. σε μόλις 231 ημέρες και πολλά από αυτά έγιναν ρυμουλκώντας τρέιλερ, του ρεζερβουάρ γέμισε με αμφιβόλου ποιότητας καύσιμο για το θερμικό μοτέρ, ταξίδεψε με βροχή, κρύο και ζέστη, και πολλά άλλα που δεν βοηθούν στην μακροζωία ενός αυτοκίνητου.

Η απάντηση στο αν άντεξε το Li Auto L9 και το σύστημα κίνησης που διαθέτει, είναι ναι. Μόλις όμως πέρασε τα 300.000 χλμ., έκανε την εμφάνισή της η πρώτη «αδυναμία» του που είναι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Το υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο μοτέρ βενζίνης των 1,5 λίτρων που τροφοδοτεί την μπαταρία με ρεύμα, τελικά εγκατέλειψε. Βλέπετε, το συγκεκριμένο μοτέρ δεν έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί αδιάκοπα και για μέρες στις 3.500 σ.α.λ. και παρέδωσε πνεύμα.
Όταν οι μηχανικοί άνοιξαν το καπό και άρχισαν να ψαχουλεύουν τον κινητήρα, βρήκαν χαλασμένο τον καταλύτη, φθορά στους κυλίνδρους και χρονισμό εκτός προδιαγραφών κ.α. Τα έμβολα ήταν στραβωμένα και οι κυλινδροκεφαλές κατεστραμμένες. Ωστόσο, όλα τα άλλα μέρη του αυτοκινήτου άντεξαν την ταλαιπωρία και συνέχισαν να λειτουργούν με τον προβλεπόμενο τρόπο.

Η ανάρτηση δεν έδειξε σημάδια κόπωσης, το πλαίσιο διατήρησε την ακαμψία του και ηλεκτρονικά δεν παρουσίασαν σημαντικά σφάλματα. Ακόμα, όλοι οι ελαστικοί σύνδεσμοι και οι βραχίονες επέζησαν από αυτό το μαρτύριο. Σε κάθε περίπτωση, η ιστορία είχε αίσιο τέλος και ας αντικαταστάθηκε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης από καινούργιο.
Η αλλαγή του κινητήρα κόστισε μόλις 3.800 ευρώ, αποτελώντας μια ευχάριστη έκπληξη, και πλέον συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Συμπερασματικά, η τεχνολογία των REEVs είναι αποδοτική και έχει βάση, με το Li Auto L9 να παρουσιάζει ένα πολύ καλό πρόσωπο σε αυτή την δύσκολη δοκιμασία. Απλά απαιτεί τακτική «παρακολούθηση» ο θερμικός κινητήρας.