Το ιαπωνικό κόλπο που μπορεί να σώσει ζωές -Γιατί πρέπει να το γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί

Κίνηση αυτοκινήτου

Ο «διάδρομος έκτακτης ανάγκης» είναι μια πρακτική που στην Ιαπωνία εφαρμόζεται αυθόρμητα, κερδίζοντας πολύτιμα λεπτά σε κάθε επείγον περιστατικό

Οι Ιάπωνες έχουν μια υψηλή οδηγική κουλτούρα και το επιβεβαιώνουν ακόμη μια φορά με μια κίνηση γνωστή ως jūtai shikkō, που είναι αυτονόητη για τους οδηγούς στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Μόλις ακουστεί σειρήνα, τα οχήματα κινούνται αμέσως προς τις άκρες του δρόμου, αφήνοντας μια καθαρή λωρίδα στη μέση.

diadromos ektaktis anagkis
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η πειθαρχία, συνδυασμένη με τον υψηλό βαθμό οδικής ευγένειας, επιτρέπει στα συνεργεία διάσωσης να φτάνουν ταχύτερα στον προορισμό τους, μειώνοντας τον χρόνο αντίδρασης και αυξάνοντας τις πιθανότητες επιβίωσης σε κρίσιμα περιστατικά.

Αν και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζεται ήδη σε κάποιο βαθμό, η ισπανική τροχαία επιδιώκει να ακολουθήσει το παράδειγμα της Γερμανίας, όπου είναι γνωστό ως Rettungsgasse ή Freie Gasse,και προχωρά ένα βήμα παραπέρα, θεσπίζοντας έως το τέλος του χρόνου την υποχρεωτική δημιουργία διαδρόμου σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος. .

diadromos ektaktis anagkis

Η νομοθεσία ορίζει ότι τα οχήματα της αριστερής λωρίδας θα μετακινούνται προς τα αριστερά και εκείνα της δεξιάς προς τα δεξιά, ώστε να δημιουργείται μια ελεύθερη κεντρική δίοδος αποκλειστικά για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης. Για την ομαλή υιοθέτηση, θα πραγματοποιηθούν εκτεταμένες ενημερωτικές καμπάνιες σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και social media, ενώ drones θα παρακολουθούν την τήρηση του μέτρου σε πραγματικό χρόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος των αρχών είναι κυρίως η αλλαγή νοοτροπίας και όχι η επιβολή προστίμων, αν και οι κυρώσεις είναι ιδιαίτερα αυστηρές αφού στην Ισπανία θα φτάνουν έως τα 500 ευρώ με αφαίρεση βαθμών από το δίπλωμα, ενώ στη Γερμανία αγγίζουν τα 320 ευρώ. Παρά τις διαφορές στην οδηγική κουλτούρα της Ευρώπης σε σχέση με την Ιαπωνία, η υιοθέτηση αυτής της πρακτικής δείχνει πως ο «διάδρομος έκτακτης ανάγκης» μπορεί να εξελιχθεί σε μια αυτονόητη κίνηση που κάνει πραγματικά τη διαφορά.

Κίνηση στους δρόμους

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα αν και δεν υπάρχει επίσημα η υποχρέωση για κάποιο αντίστοιχο «διάδρομο», υπάρχει πρόστιμο σε περίπτωση παρεμπόδισης οχημάτων έκτακτης ανάγκης που χρησιμοποιούν τη ΛΕΑ σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Σύμφωνα με το άρθρο 48 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατατάσσεται στην κατηγορία Ε2-Α και στην κατηγορία Σ, επιφέροντας χρηματική ποινή 150 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος για 40 ημέρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ