
Η σουηδική μάρκα παρουσιάζει την πρώτη στον κόσμο ζώνη ασφαλείας πολλαπλής προσαρμογής, την οποία ενσωματώνει στο προσεχές Volvo EX60.
Η Volvo Cars αποτελούσε ανέκαθεν πρωτοπόρο σε θέματα ασφαλείας και πρώτα στα δικά της αυτοκίνητα χρησιμοποιήθηκαν πριν από δεκαετίες οι πρώτες ζώνες ασφαλείας – συγκεκριμένα το μακρινό πια 1959!
Τώρα, επανεφευρίσκει τις ζώνες ασφαλείας, με νέα τεχνολογία που αποσκοπεί στην περαιτέρω αναβάθμιση της ασφάλειας για όλους, σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.
BUY NOW

Η νέα ζώνη ασφαλείας πολλαπλής προσαρμογής θα κάνει πρεμιέρα στο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX60, το οποίο περιμένουμε το 2026. Σχεδιάστηκε για να προστατεύει καλύτερα τους ανθρώπους, προσαρμοζόμενη στις κυκλοφοριακές συνθήκες και στο άτομο που τη φορά, χάρη σε δεδομένα πραγματικού χρόνου από τους προηγμένους αισθητήρες του αυτοκινήτου. Κοινώς, αντιλαμβάνεται το μέγεθος του επιβάτη!
Η νέα ζώνη ασφαλείας πολλαπλής προσαρμογής μπορεί να κάνει χρήση δεδομένων από εσωτερικούς και εξωτερικούς αισθητήρες για να εξατομικεύει την προστασία, προσαρμόζοντας τη ρύθμισή της βάσει της κατάστασης και των χαρακτηριστικών του ατομικού προφίλ του επιβάτη, όπως: το ύψος, το βάρος, το σχήμα του σώματος και τη θέση του καθίσματος.
Για παράδειγμα, ένας πιο σωματώδης επιβάτης σε μία σοβαρή σύγκρουση θα δεχθεί υψηλότερο φορτίο από τη ρύθμιση της ζώνης, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος τραυματισμού στο κεφάλι του. Κατ’ αναλογία, ένας επιβάτης με μικρότερες σωματικές διαστάσεις σε μία πιο ήπια σύγκρουση θα δεχθεί χαμηλότερο φορτίο από τη ρύθμιση της ζώνης, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος κατάγματος στα πλευρά του.

Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στη σημαντική αύξηση του αριθμού των ρυθμίσεων προφίλ στον μηχανισμό περιορισμού φορτίου, ο οποίος διαχειρίζεται τη δύναμη που εφαρμόζεται στους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος. Και, χάρη σε ασύρματες (over-the-air) αναβαθμίσεις λογισμικού, βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου.
Το εν λόγω σύστημα αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ZF Lifetech. Κι όπως λένε στη Volvo, θα ανταποκρίνεται επίσης διαφορετικά ανάλογα με τη φύση της πρόσκρουσης, συλλέγοντας δεδομένα από το περιβάλλον του αυτοκινήτου «…σε λιγότερο από ένα ανοιγόκλεισμα του ματιού», ώστε να προσδιορίσει πόση δύναμη πρέπει να ασκεί η ζώνη ασφαλείας στον επιβάτη.
Αν θέλετε μία τάξη μεγέθους στην αύξηση των παραμέτρων, αρκεί να σας πούμε ότι οι σημερινές ζώνες ασφαλείας χρησιμοποιούν περιοριστές φορτίου για να αλλάξουν την ποσότητα δύναμης που ασκείται από τη ζώνη ασφαλείας, έχοντας τρία διαθέσιμα «προφίλ περιορισμού φορτίου». Η νέα τεχνολογία της Volvo ανεβάζει αυτό τον αριθμό στα 11!

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πως οι ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις λογισμικού, με τη συγκέντρωση περισσότερων δεδομένων και γνώσης, θα έχουν ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μπορεί αναβαθμίζει την αντίληψή του για τους επιβάτες, την προσαρμογή του σε νέα σενάρια και τις στρατηγικές απόκρισης!
Η Åsa Haglund, διευθύντρια του Κέντρου Ασφάλειας της Volvo Cars το οποίο γιορτάζει φέτος τα 25 του χρόνια, δήλωσε σχετικά: «Η πρώτη παγκοσμίως πολυπροσαρμοζόμενη ζώνη ασφαλείας αποτελεί ένα ακόμη ορόσημο για την ασφάλεια των αυτοκινήτων και ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς αξιοποιούμε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο με τη φιλοδοξία να βοηθήσουμε στη διάσωση εκατομμυρίων ακόμη ζωών. Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική αναβάθμιση της σύγχρονης ζώνης ασφαλείας τριών σημείων, μιας εφεύρεσης της Volvo που εισήχθη το 1959 και εκτιμάται ότι έσωσε πάνω από ένα εκατομμύριο ζωές».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ