Η Tesla στο σκαμνί μετά τον θάνατο τριών ανθρώπων

Tesla Autopilot

Ένα πρόσφατο δυστύχημα με το Tesla Model S, που στοίχισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους, προκάλεσε νέο κύμα ερευνών των αρχών οδικής ασφάλειας των ΗΠΑ για το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Autopilot.

Πλέον, οι αμερικανικές αρχές ερευνούν συνολικά 30 συμβάντα για να διαπιστώσουν αν τα ατυχήματα αυτά προήλθαν με υπευθυνότητα της Tesla και του Autopilot, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας The Wall Street Journal. Οι έρευνες διεξάγονται από την υπηρεσία NHTSA για την ασφάλεια στους αυτοκινητοδρόμους. Θυμίζουμε ότι, στην Ευρώπη, οι γερμανικές αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο απαγόρευσης του Autopilot.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο αυτό δυστύχημα συνέβη στην Καλιφόρνια, στο Newport Beach της επαρχίας Orange County στα περίχωρα του Λος Άντζελες. Το Model S φέρεται να χτύπησε σε πεζοδρόμιο, και στη συνέχεια να προσέκρουσε σε ένα ογκώδες μηχάνημα κατασκευαστικής εταιρείας. Από την πρόσκρουση σκοτώθηκαν ακαριαία οι τρεις επιβάτες του αυτοκινήτου, ενώ τρεις εργαζόμενοι στην κατασκευή τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, αλλά χωρίς να διατρέχουν κίνδυνο για τη ζωή τους.

Η Αστυνομία αρνήθηκε να επιβεβαίωσει ότι τη στιγμή του ατυχήματος ήταν ενεργοποιημένο το Tesla Autopilot. Το δυστύχημα αυτό, έτσι, προστίθεται στην ευρύτερη έρευνα του φορέα NHTSA για το Autopilot, έρευνα που περιλαμβάνει επίσης 11 ακόμη ατυχήματα που προκάλεσαν έναν θάνατο και 17 τραυματισμούς.

Το Tesla Autopilot είναι σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, που είναι σχεδιασμένο για να διευκολύνει τον οδηγό και όχι για να παίρνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου - αυτό συμβαίνει στην αυτονομία επιπέδου 4 και 5. Η αμερικανική εταιρεία αναφέρει ρητώς στους πελάτες της ότι είναι υποχρεωμένοι ανά πάσα στιγμή να έχουν την προσοχή τους στο δρόμο και τα χέρια τους στο τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλα αυτά, ο φορέας NHTSA δέχεται κριτική από την αμερικανική εθνική επιτροπή ασφάλειας (NTSB), ότι δεν αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να συμπεριλάβουν στα οχήματά τους τις κατάλληλες τεχνολογίες που θα κάνουν τα συστήματα επιπέδου 2 απολύτως ασφαλή για τους επιβάτες. Η πρόεδρος της NTSB, Jennifer Homendy, χαρακτήρισε τον ισχυρισμό «Full Self-Driving» της Tesla για το Autopilot ως «παραπλανητικό και ανεύθυνο».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ