Η τεχνολογία που αλλάζει τα αυτοκίνητα -Ποια εταιρεία καταργεί τα παραδοσιακά φρένα

Νέο καινοτόμο σύστημα πέδησης

Έπειτα από έναν και πλέον αιώνα, το υδραυλικό σύστημα πέδησης των αυτοκινήτων βρίσκεται υπό απειλή λόγω νέας τεχνολογίας που παρουσίασε γνωστός κατασκευαστής.

Έχοντας αποδείξει την αξία και την αποτελεσματικότητά του εδώ και σχεδόν έναν αιώνα, το υδραυλικό κύκλωμα του συστήματος πέδησης του αυτοκινήτου έδειχνε ότι θα συνεχίσει να υπάρχει στον κόσμο των τεσσάρων τροχών και στο εξηλεκτρισμένο μέλλον τους.

Η τεχνολογική πρόοδος ωστόσο δείχνει να έχει διαφορετική άποψη με τη γερμανική ZF να παρουσιάζει την δική της πρόταση, η οποία εξαφανίζει εντελώς την ανάγκη ύπαρξης υδραυλικού κυκλώματος στα φρένα ενός αυτοκινήτου.

Η ZF παρουσίασε την καινοτόμο τεχνολογία στην έκθεση Next Generation Mobility Day στη Σαγκάη της Κίνας με το νέο σύστημα πέδησης να λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρομηχανικά χωρίς να χρειάζεται υδραυλικό κύκλωμα για την μετάδοση των δυνάμεων από το μεσαίο πεντάλ στα πιστόνια και τα τακάκια που βρίσκονται στις δαγκάνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τη δημιουργία της απαραίτητης πίεσης που χρειάζονται τα πιστόνια ώστε πιέσουν τα τακάκια στους δίσκους και να τους επιβραδύνουν -επιβραδύνοντας έτσι την περιστροφή του τροχού και κατά συνέπεια το αυτοκίνητο- φροντίζει ένας μικρός ηλεκτρικός κινητήρας.

Η ZF ονομάζει το νέο της σύστημα Dry Brake-by-Wire, ένα σύστημα «ξηρού τύπου» όπου τα υγρά απουσιάζουν εντελώς από αυτό. Στο πάτημα του πεντάλ του φρένου η πρόθεση του οδηγού «μεταφράζεται» σε ηλεκτρικά σήματα τα οποία πηγαίνουν σε μία κεντρική μονάδα και έπειτα το σήμα διαμοιράζεται στα τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ που έχουν ενσωματωθεί στις δαγκάνες.

«Με τέτοιου είδους by-wire συστήματα ανοίγουμε την πόρτα σε μια νέα εποχή ελέγχου του οχήματος», ανέφερε για την καινοτομία της ZF, ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού ομίλου Holger Klein.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Γερμανοί αναφέρουν ότι το ηλεκτρονικό ξηρού τύπου σύστημα πέδησης έχει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι του συμβατικού που χρησιμοποιεί υδραυλικό κύκλωμα για τη δημιουργία πίεσης, μεταξύ των οποίων είναι οι μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης, το χαμηλότερο κόστος συντήρησης αλλά και η φιλικότητα προς το περιβάλλον.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της ZF που προήρθαν από τις δοκιμές εξέλιξης της εταιρείας με ένα αμιγώς ηλεκτρομηχανικό σύστημα πέδησης η απόσταση ακινητοποίησης από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα μπορεί να μειωθεί έως και εννέα (9) μέτρα, σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα φρένων.

Παράλληλα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φέρουν το νέο σύστημα μπορούν να αυξήσουν την αυτονομία τους έως και 17% μέσω πιο αποδοτικής ανάκτησης της ενέργειας.

Επίσης, με την εφαρμογή ηλεκτρικού κυκλώματος στα φρένα, η συνεχής επαφή που έχει το τακάκι με τον δίσκο μπορεί να μηδενίσει εξαλείφοντας έτσι τη σχετική τριβή και να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων από τα φρένα.

Η ZF αναφέρει τέλος ότι το σύστημα της θα μπορούσε να λειτουργεί και υβριδικά και να εφαρμοστεί για παράδειγμα ηλεκτρικό κύκλωμα στον εμπρός άξονα και υδραυλικό στον πίσω.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ