
Με στήριξη από BMW και Continental, ο ενσωματωμένος στο τροχό ηλεκτροκινητήρας της DeepDrive αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού.
Τη στιγμή που οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αρχίζουν να δείχνουν σημάδια κόπωσης και η μετάβαση σε μηδενικούς ρύπους μοιάζει να περνά από φάσεις αμφιβολίας, μια επαναστατική τεχνολογία φαίνεται έτοιμη να ανατρέψει τα πάντα. Ο λόγος για τον ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο μέσα στον τροχό που αναπτύσσεται από την γερμανική startup DeepDrive, η οποία έχει ήδη τη στήριξη κολοσσών όπως η BMW και η Continental.

Η λύση που προτείνει η DeepDrive ξεφεύγει από τα παραδοσιακά πρότυπα αφού τοποθετεί τον ηλεκτροκινητήρα απευθείας μέσα στον τροχό, εξαλείφοντας την ανάγκη για συστήματα μετάδοσης, διαφορικά και άξονες. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα πιο ελαφρύ, με λιγότερα κινούμενα μέρη και αυξημένο χώρο για μπαταρίες.
BUY NOW
Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι τα νούμερα, αφού ο κάθε κινητήρας ζυγίζει 32 κιλά, έχει 96,6% ενεργειακή απόδοση, προσφέρει μείωση 20% στο κόστος παραγωγής, χρειάζεται 50% λιγότερα σιδηρούχα μέταλλα για την κατασκευή του και καμία ανάγκη για σπάνιες γαίες.

Το καινοτόμο σύστημα της DeepDrive προσφέρει κι ένα επιπλέον πλεονέκτημα. Φρενάρει, με όλη τη σημασία της λέξεως. Με την αντιστροφή του ρεύματος στον διπλό ρότορα του μοτέρ, επιτυγχάνεται ισχυρή επιβράδυνση, σε τέτοιο βαθμό που σε πολλές περιπτώσεις το υδραυλικό σύστημα πέδησης μπορεί να καταργηθεί πλήρως. Το φρενάρισμα γίνεται ηλεκτρικά, προσφέροντας ταυτόχρονα ανάκτηση ενέργειας, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για πιο απλά, ελαφριά και αποδοτικά συστήματα πέδησης.
Όλα αυτά δεν είναι μόνο θεωρία, αλλά μεταφράζονται σε πρακτικά οφέλη, αφού σύμφωνα με τις πρώτες δοκιμές, ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το σύστημα της DeepDrive θα μπορεί να προσφέρει αυτονομία άνω των 800 χιλιομέτρων, ενώ οι κατασκευαστές θα μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 1 δισ. ευρώ σε κόστος ανάπτυξης και παραγωγής. Δεν είναι τυχαίο ότι ήδη δέκα αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται με την startup, με τα πρώτα μοντέλα παραγωγής να αναμένονται το 2026.

Η μόνη εξαίρεση, προς το παρόν, είναι τα υψηλών επιδόσεων σπορ μοντέλα. Παρότι ο κινητήρας αποδίδει 204 ίππους και 1.500 Nm ροπής, οι απαιτήσεις για απόδοση σε αγωνιστικές συνθήκες παραμένουν ακόμη ένα εμπόδιο. Ωστόσο, για την καθημερινή χρήση, οι προδιαγραφές αυτές όχι μόνο είναι επαρκείς, αλλά ίσως αποδειχθούν και πλεονάζουσες.