Η επαναστατική συσκευή που βρίσκει τα προβλήματα του αυτοκινήτου - Πώς λειτουργεί

Το επαναστατικό σύστημα που ακούει τον κινητήρα για προβλήματα

Νέους τρόπους διάγνωσης τυχόν προβλημάτων στο αυτοκίνητο ψάχνουν οι κατασκευαστές με ένα νέο σύστημα να εντοπίζει ζημιές μέσω της ακοής.

Οι ήχοι που παράγει ο κινητήρας ενός αυτοκινήτου όταν λειτουργεί είναι συγκεκριμένοι και σε αυτούς στέφονται τώρα οι εταιρείες για τον έγκαιρο εντοπισμό τυχόν προβλημάτων που μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και στην καταστροφή του μοτέρ.

Με έδρα την πολιτεία Delaware των Ηνωμένων Πολιτειών, η startup εταιρεία V2M εξελίσσει το δικό της σύστημα που χρησιμοποιεί τους παραγόμενος από τον κινητήρα ήχους για να προχωρήσει έπειτα, αν χρειαστεί, σε διάγνωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αναλογικό ηχητικό σήμα που λαμβάνεται μέσω δύο αισθητήρων ήχου (σαν μικρόφωνα), οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι στο εμπρός και το πίσω μέρος ενός αυτοκινήτου. Οι αισθητήρες καταγράφουν διαρκώς τον ήχο που παράγεται και μετατρέπουν έπειτα το σήμα από αναλογικό σε ψηφιακό.

Μέσω της κεντρικής μονάδας ελέγχου του συστήματος το αρχείο του ήχου αποστέλλεται έπειτα σε server και ο ήχος αναλύεται από λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης. Το λογισμικό «ψάχνει» για συχνότητες στον καταγεγραμμένο ήχο που διαφέρουν σε σχέση με εκείνες που παράγει ο κινητήρας αλλά και τα περιφερειακά του όταν λειτουργούν υπό κανονικές συνθήκες.

Αν το σύστημα εντοπίσει κάποιο πρόβλημα στο κινητήρα, τότε μέσω και της σχετικής εφαρμογής που αναπτύσσουν οι Αμερικάνοι, ενημερώνει τον ιδιοκτήτη του οχήματος στο smarthphone, ενώ έχει τη δυνατότητα να ενημερώσει και το συνεργείο της προτίμησης του ιδιοκτήτη.

Η κεντρική μονάδα ελέγχου συστήματος που «ακούει» τον κινητήρα του αυτοκινήτου και εντοπίζει πιθανά προβλήματα
Η κεντρική μονάδα ελέγχου συστήματος που «ακούει» τον κινητήρα του αυτοκινήτου και εντοπίζει πιθανά προβλήματα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα, το κέρδος που προκύπτει από το νέο σύστημα εντοπισμού ζημιών μπορεί να είναι σημαντικό. Οι ζημιές που δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτές από τον χρήση του οχήματος μπορούν να εντοπιστούν έγκαιρα από το σύστημα και έτσι να αποφευχθεί κάποια πολύ δαπανηρή επισκευή.

Προς το παρόν το σύστημα που εξελίσσει η V2M μπορεί να εντοπίσει μέσω του ήχου προβλήματα στα ρουλεμάν των τροχών, στον ιμάντα χρονισμού αλλά και στα κοκοράκια των βαλβίδων. Η εταιρεία σκοπεύει να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης ώστε να μπορεί αυτό να αναγνωρίζει προβλήματα που μπορούν να εμφανιστούν και σε άλλα μέρη του κινητήρα αλλά στην ανάρτηση του αυτοκινήτου.

Το σύστημα της V2M είναι συμβατό με κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά και ηλεκτρικά μοτέρ, με την τρέχουσα πρωτότυπη έκδοση να έχει τοποθετηθεί για αξιολόγηση σε ένα Tesla. Υπό την μορφή εφαρμογής για κινητήρα παρόμοιο λογισμικό έχει αναπτύξει και η Skoda, το οποίο χρησιμοποιεί το μικρόφωνο του κινητού για να εντοπίσει προβλήματα μεταξύ άλλων στον κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και τον συμπιεστή του κλιματισμού.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ