
Το restomod με την ονομασία Aerfal Æ94 αποτίει φόρο τιμής σε μία από τις σημαντικότερες Porsche όλων των εποχών, την 904 Carrera GTS.
Δημιούργημα της ολλανδικής εταιρείας με το όνομα Aerfal Automotive, το Æ94 είναι ένα σύγχρονης κατασκευής και τεχνολογίας sportscar, αλλά απολύτως πιστό φόρο στο αρχέγονο αγωνιστικό κόσμημα του Zuffenhausen.

Η αυθεντική 904 ήταν ένα ελαφρύ, αγωνιστικό coupe με αμάξωμα από fiberglass, σχεδιασμένο ως διάδοχος της ανοιχτής 718 για συμμετοχή στους αγώνες GT στο μέσον της δεκαετίας του 1960. Ήταν κεντρομήχανη και αρχικά εξοπλιζόταν με τετρακύλινδρο boxer, πριν η Porsche προσθέσει αργότερα εξακύλινδρο από την 911 και, σε ελάχιστες περιπτώσεις, ακόμα και έναν οκτακύλινδρο κινητήρα προερχόμενο τη Formula 1.
BUY NOW
Αυτόν τον σπάνιο flat-eight κινητήρα είναι που φιλοδοξεί να επαναφέρει η Aerfal με τη νέα Æ94. Βασισμένο στην Porsche 914, το μοντέλο διατηρεί τη χαρακτηριστική αισθητική του 904 - αλλά προσθέτοντας μια μοντέρνα σχεδιαστική πινελιά και τεχνολογία της εποχής μας.

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο τετραλίτρος οκτακύλινδρος κινητήρας θα αποδίδει περίπου 400 ίππους, διατηρώντας όμως αερόψυκτη διάταξη όπως το αυθεντικό πρωτότυπο, το οποίο απέδιδε γύρω στους 240 ίππους.

Η Aerfal υποστηρίζει ότι ο στόχος δεν είναι η απόλυτη ισχύς, αλλά η «δημιουργία ενός κινητήρα με χαρακτήρα, ήχο και αίσθηση που συνδέουν τον οδηγό με την πρωτόγονη αγωνιστική κληρονομιά της Porsche». Ο κινητήρας θα τοποθετείται κεντρικά, φυσικά, ενώ όλο το project βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο - οι εικόνες που έχουν δημοσιευθεί να είναι ψηφιακές αποδόσεις.

Σε επίπεδο σχεδίασης, η Æ94 δείχνει άκρως πειστική, με το γνώριμο σχήμα της 904 να αποδίδεται με πιο φαρδύ αποτύπωμα και μεγαλύτερες διαστάσεις, λόγω της βάσης της 914. Οι μεγαλύτερες ζάντες (που περικλύονται από ελαστικά Michelin Cup 2) και τα σύγχρονα φώτα εμπρός-πίσω συνδυάζονται με εσωτερική καμπίνα που υπόσχεται λίγο περισσότερη άνεση από το στενό αγωνιστικό των ’60s.

Το εσωτερικό, σύμφωνα με τις απεικονίσεις, συνδυάζει retro πινελιές με μοντέρνα υλικά. Διακρίνονται αγωνιστικά καθίσματα τύπου bucket, λεπτομέρειες τιτανίου, ένας εκτεθειμένος μηχανισμός επιλογέα ταχυτήτων τύπου Lotus Elise και χειροκίνητα παράθυρα - χωρίς ίχνος οθόνης αφής.

Αν και η Aerfal δεν έχει αποκαλύψει ακόμη τιμή, ημερομηνία λανσαρίσματος ή τεχνικά χαρακτηριστικά, είναι βέβαιο ότι η Æ94 δεν θα είναι φθηνή. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, το Kimera EVO37, το αντίστοιχο tribute στη Lancia 037, κοστίζει γύρω στα 500.000 ευρώ, ενώ τα κορυφαία restomods της Singer ή της Gunther Werks ξεπερνούν συχνά αυτά τα ποσά.