Η ομορφότερη σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα βρίσκεται δύο ώρες από την Αθήνα (Video)

Οδοντωτός

Η ομορφότερη και μία από τις πλέον ιστορικές σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα βρίσκεται σε απόσταση μόλις δύο ωρών από την Αθήνα, αποτελώντας μια εξαιρετική αφορμή για μια σύντομη απόδραση από την πόλη.

Μολονότι μετρά περισσότερα από 120 ζωής, αποτελώντας ένα μικρό κατασκευαστικό θαύμα του 19ου αιώνα, παραμένει ακόμα και σήμερα ένα καλά κρυμμένο «μυστικό» στην καρδιά της Πελοποννήσου.

Ο λόγος για τον περίφημο «Οδοντωτό» ή αν προτιμάτε τη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το Διακοπτό με τον μαρτυρικό τόπο των Καλαβρύτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κατασκευή του Οδοντωτού ξεκίνησε επί της ουσίας το 1889 με την υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στο Ελληνικό Κράτος και τη γαλλική εταιρία στην οποία ανατέθηκε το project.

To αρχικό πλάνο προέβλεπε ότι η σιδηροδρομική γραμμή μήκους 22 χιλιομέτρων θα ολοκληρωνόταν μέσα σε 10 μήνες, κοστίζοντας 1 εκατομμύριο δραχμές, ωστόσο, οι ανυπέρβλητες δυσκολίες που προέκυψαν εξαιτίας της μορφολογίας του εδάφους εκτίναξαν τον προϋπολογισμό στα 3,5 εκατομμύρια δραχμές και τον χρόνο κατασκευής στα πέντε χρόνια.

Στις 10 Μαρτίου το 1896, το όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη θα γίνει πραγματικότητα με τον Οδοντωτό να πραγματοποιεί το πρώτο του δρομολόγιο.

Έκτοτε το υπέροχο ταξίδι του στο Φαράγγι του Βουραϊκού, δίπλα στα κρυστάλλινα νερά του ομώνυμου ποταμού, πραγματοποιείται καθημερινά, εξασφαλίζοντας στους επιβάτες του μια αξέχαστη περιπλάνηση στον χώρο και τον χρόνο.

Η σιδηροδρομική γραμμή Διακοπτού-Καλαβρύτων, ωστόσο, δεν έχει γίνει γνωστή μόνο για το φυσικό κάλος της αλλά και για τα μοναδικά γνωρίσματά της. Με πλάτος μόλις 75 εκατοστών, ο Οδοντωτός αποτελεί, σύμφωνα με τον επίσημο ιστότοπο της γραμμής, τον στενότερο σιδηρόδρομο στον κόσμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, από το οποίο η σιδηροδρομική γραμμή των 22 χιλιομέτρων έχει πάρει το όνομά της, είναι τα οδοντωτά τμήματα τα οποία του επιτρέπουν να «σκαρφαλώνει» σε υψόμετρο 750 μέτρων και να κινείται σε μια διαδρομή οπού η κλίση της φτάνει έως και τις 17,5 μοίρες.

Ο Οδοντωτός πραγματοποιεί δρομολόγια σε καθημερινή βάση, έχοντας υποστεί μια γενναία αναβάθμιση το 2003, όταν και αντικαταστάθηκε όχι μόνο οι σιδηροτροχιές αλλά και οι συρμοί της γραμμής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ