
Γιατί δημιουργήθηκε, πού εφαρμόζεται και γιατί παραμένει άγνωστη στους περισσότερους οδηγούς.
Οι νέες τεχνολογίες και οι μεταβαλλόμενες ανάγκες της καθημερινότητας «αναγκάζουν» τις αρμόδιες αρχές να αναθεωρούν ή να δημιουργούν από την αρχή νέες πινακίδες κυκλοφορίας, ώστε να διατηρείται η τάξη στις μετακινήσεις εντός κι εκτός πόλης.
Ένα τέτοιο νέο σήμα είναι και μια τετράγωνη πινακίδα με ένα αυτοκίνητο και τρεις επιβάτες, που έχει κάνει την εμφάνισή της τα τελευταία χρόνια. Αν την αγνοήσετε, κανονικά προβλέπεται πρόστιμο, ωστόσο, πέντε χρόνια μετά την παρουσίασή της ελάχιστοι οδηγοί την έχουν δει στον δρόμο και ακόμα λιγότεροι την «τηρούν».
BUY NOW
Η συγκεκριμένη πινακίδα έχει την επίσημη ονομασία «Επιβατικά αυτοκίνητα ή μοτοσικλέτες με καλάθι, στα οποία επιβαίνουν τουλάχιστον τρία άτομα». Η δημιουργία της ήρθε με την αλλαγή της γερμανικής οδικής νομοθεσίας (StVO) τον Απρίλιο του 2020, στο πλαίσιο νέων πινακίδων που στόχευαν σε πιο «έξυπνη» διαχείριση της κυκλοφορίας.

Η λογική πίσω από αυτό το σήμα ήταν να δοθούν κίνητρα στις «ομάδες συνεπιβατών» (carpooling), με σκοπό τη μείωση των αυτοκινήτων στους δρόμους. Οι οδηγοί που μετέφεραν τουλάχιστον τρία άτομα θα μπορούσαν να έχουν προνόμια, όπως η χρήση των λεωφορειολωρίδων, ώστε να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία στα κέντρα των πόλεων και να γίνει πιο ασφαλής για τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου, ιδίως για τους ποδηλάτες.
Ωστόσο, το σχέδιο δεν προχώρησε ποτέ. Παρότι το σήμα υπάρχει επίσημα στον Κ.Ο.Κ. της Γερμανίας, η εφαρμογή του μπλόκαρε, καθώς υπήρξαν αντιρρήσεις για πιθανές αρνητικές συνέπειες στα ΜΜΜ. Έτσι, το σήμα δεν πέρασε το στάδιο της έγκρισης και παραμένει ενεργό μόνο στα χαρτιά.

Στην πράξη μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε πιλοτικές δοκιμές από τις τοπικές αρχές, αλλά δεν έχει καμία νομική ισχύ. Επομένως, αν κάποιος μπει σε λεωφορειολωρίδα με το επιχείρημα ότι έχει τρεις επιβάτες στο αυτοκίνητο, θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον Γερμανικό Κ.Ο.Κ. και πρόστιμα που κυμαίνονται από 15 έως 170 ευρώ, ανάλογα με το αν δημιουργήθηκε κίνδυνος ή αν προκλήθηκε ατύχημα.