Η μεγαλύτερη κλοπή οχημάτων στην ιστορία έγινε από την Β. Κορέα – Πήραν 1.000 αυτοκίνητα χωρίς να πληρώσουν ποτέ

Το 1974, η χώρα που βρίσκεται υπό καθεστώς δικτατορίας, πραγματοποίησε την μεγαλύτερη κλοπή αυτοκινήτων της ιστορίας.
Η Βόρεια Κορέα αποτελεί ένα από τα ελάχιστα, πλήρως αυταρχικά και ολοκληρωτικά καθεστώτα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον πλανήτη. Το κράτος κυβερνάται αποκλειστικά από το Κόμμα των Εργατών της Κορέας, δεν υπάρχουν ελεύθερες εκλογές ή πολιτικός πλουραλισμός, ενώ η απόλυτη εξουσία ανήκει στον ηγέτη της χώρας, Κιμ Γιονγκ Ουν, ο οποίος λατρεύεται σαν θεότητα. Φυσικά, η κριτική στον ηγέτη είναι απολύτως απαγορευμένη και τιμωρείται αυστήρα, με τους πολίτες της χώρας να μην έχουν καμία από τις βασικές ελευθερίες (λόγου, έκφρασης ή συνάθροισης), ενώ απαγορεύεται ρητά και η έξοδος από την χώρα.

Η Βόρεια Κορέα σήμερα είναι πλήρως απομονωμένη από τον έξω κόσμο, ωστόσο η κατάσταση δεν ήταν πάντα έτσι. Ακόμα και τη δεκαετία του 1970, μετά τον πόλεμο της Κορέας (1950-1953) και εν μέσω του Ψυχρού Πόλεμου, η χώρα διατηρούσε εμπορικές συμφωνίες με αρκετές δυτικές χώρες. Μια από αυτές ήταν και η Σουηδία. Μάλιστα, η σκανδικαβική χώρα ήταν και η πρώτη δυτική χώρα που εγκαθίδρυσε πρεσβεία στη χώρα της Ανατολικής Ασίας. Αυτή ακριβώς η εμπορική σχέση, όμως, ήταν αυτή που οδήγησε στην μεγαλύτερη κλοπή οχημάτων στην ιστορία.
BUY NOW
Το 1974, η Βόρεια Κορέα και η Σουηδία κατέληξαν σε μια εκτενή διμερή εμπορική συμφωνία. Η συμφωνία αυτή περιλάμβανε την αγορά 1.000 Volvo 144 και άλλου βιομηχανικού εξοπλισμού, συνολικής αξίας 600 εκατ. κορώνες Σουηδίας, ήτοι 56.100.000 ευρώ, βάσει των τρέχουσων συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Ωστόσο, υπήρχε ένα εγγενές πρόβλημα. Η Βόρεια Κορέα δεν διέθετε ξένο συνάλλαγμα και έτσι πρότεινε στη Σουηδία να πληρωθεί σε χαλκό και ψευδάργυρο, τα οποία θα εξήγαζε από τα ορυχεία της.Οι βορεοκορεάτες ανακάλυψαν βέβαια πως δεν διέθεταν τελικά τα αποθέματα χαλκού και ψευδαργύρου που νόμιζαν, ενώ έναν χρόνο μετά την υπογραφή της συμφωνίας, η τιμή των μετάλλων κατέρρευσε και δεν ανταποκρίνοταν στην ισχυούσα συμφωνία. Έτσι, η βόρεια Κορέα πήρε τα αυτοκίνητα, χωρίς να τα πληρώσει ποτέ.
Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας, το Volvo 144, το οποίο παρήχθη μεταξύ 1967 και 1974, και ήταν το πρώτο 4θέσιο μοντέλο που ενσωμάτωνε 4κύλινδρο κινητήρα. Καθόλη την εμπορική του σταδιοδρομία γνώρισε τεράστια επιτυχία, με τα παραχθέντα κομμάτια να ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο. Σημειώνεται ότι στη Βόρεια Κορέα έφτασαν αυτοκίνητα με έτη κατασκευής το 1972 και το 1973, με πολλά αντίτυπα να κυκλοφορούν ακόμα και σήμερα στους δρόμους της χώρας. Η Volvo είχε φροντίσει για την ανθεκτικότητα και τη μακροζωία του sedan της. Δεν κατάφερε, όμως, να προβλέψει την αφερεγγυότητα των Βορειοκορεατών, οι οποίοι αποφάσισαν να μην δώσουν… ευρώ στους Σουηδούς.

Η Σουηδία συνεχίζεται να ζητάει τα χρήματα της, με την Βόρεια Κορέα να μην απαντάει πότε στα σχετικά ερωτήματα της πάλαι πότε εμπορική εταίρου της . Από το 1974 μέχρι σήμερα, κάθε δύο χρόνια, η σουηδική κυβέρνηση διεκδικεί τα χρωστούμενα,που σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Υπουργείου Εξωτερικών ανέρχονται στα 277 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ