Η Λεωφόρος Συγγρού αλλάζει -Ποια λωρίδα θα κλείσει για τα ΙΧ

λεωφόρος συγγρού

Μια νέα, γρήγορη λεωφορειακή γραμμή θα δημιουργηθεί στη Λεωφ. Συγγρού με στόχο τη μείωση της κίνησης και των εκπομπών ρύπων.

Εκ βάθρων αλλαγές θα υπάρξουν στη Λεωφόρο Συγγρού από τη συμμετοχή της χώρας μας στο ευρωπαϊκό πρότζεκτ eBRT2030 που αφορά στη δημιουργία νέας γενιάς προηγμένων ηλεκτρικών, αστικών και περιαστικών ευρωπαϊκών λεωφορειακών γραμμών ταχείας διέλευσης (Bus rapid Transit – BRT).

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ, το έργο eBRT2030 θα εφαρμοστεί πιλοτικά στην Αθήνα, με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών να διαδραματίζει ενεργό ρόλο.

Στη Λεωφ. Συγγρού και συγκεκριμένα στο κομμάτι από τον σταθμό του Μετρό Συγγρού-Φιξ έως και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος θα δημιουργηθεί μια γρήγορη γραμμή που αξιοποιεί το υφιστάμενο εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ, την ίδια ώρα που θα «επιστρατευούν» και δύο υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία της εταιρείας TEMSA-SKODA τα οποία έχουν δυνατότητα φόρτισης από το εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την εξυπηρέτηση των εν λόγω ΜΜΜ, τα δημιουργηθεί και ειδική λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας, κάτι που θα σημάνει τη μείωση του διαθέσιμου χώρου κίνησης για τα υπόλοιπα οχήματα.

λεωφόρος συγγρού

Όπως αναφέρει ο ΟΑΣΑ, η γραμμή e-BRT θα παρέχει αποτελεσματική και μηδενικών εκπομπών CO2 συγκοινωνιακή σύνδεση με το ΚΠΙΣΝ και άλλα σημεία ενδιαφέροντος, κατά μήκος του οδικού άξονα της Λεωφόρου Συγγρού.

Επίσης, θα παρέχει μια επιπλέον ηλεκτροκίνητη σύνδεση υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στο σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών της Αθήνας.

Τα άκρα της γραμμής θα συνδέονται στο βορρά με το μετρό (σταθμός Συγγρού-Φιξ) και στο νότο με το τραμ που λειτουργεί κατά μήκος της ακτογραμμής της Αθήνας.

Ο προϋπολογισμός του πιλοτικού έργου ανέρχεται σε 22.776.213,57 ευρώ και έχει διάρκεια 48 μήνες, με έναρξη στις 01/01/2023 και λήξη στις 31/12/2026.

λεωφόρος συγγρού
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι η εταιρεία TEMSA-SKODA συμμετέχει ως έταιρος στο έργο eBRT2030, ενώ ο ΟΑΣΑ θα συνεργαστεί με τους ακόλουθους Έλληνες εταίρους:

  • ΟΣΥ Α.Ε.
  • Ομάδα ISENSE του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ),
  • Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής (ΕΣΤε) του ΕΜΠ.

Βασικός στόχος του eBRT2030 είναι η δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων και της συμφόρησης, υποστηρίζοντας τη μετάβαση προς τις βιώσιμες μεταφορές με μηδενικές εκπομπές σε όλη την Ευρώπη.

Εκτός από την Αθήνα, το έργο eBRT2030 θα εφαρμοστεί πιλοτικά στη Βαρκελώνη, το Άμστερνταμ, την Πράγα, το Αϊντχόβεν (Ολλανδία), το Ριμίνι (Ιταλία), αλλά και την Μπογκοτά (Κολομβία), με την τελευταία να λειτουργεί ως «φάρος» για την υιοθέτηση του συστήματος και από μη ευρωπαΪκές χώρες.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ