
Το off-road μοντέλο κάνει το comeback, με τις πωλήσεις να πραγματοποιούνται απολύτως νόμιμα χάρη σε μια «παράκαμψη» που ξάφνιασε ακόμα και τους Ρώσους.
Από την προσάρτηση της Κριμαίας το 2014, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει διαδοχικά πακέτα κυρώσεων κατά της Ρωσίας. Στα πρώτα χρόνια, οι περιορισμοί αυτοί έμεναν σε μεγάλο βαθμό στα χαρτιά, καθώς πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες διατηρούσαν ισχυρή παρουσία στη ρωσική αγορά και οι κυβερνήσεις τους δίσταζαν να τις πλήξουν.
Μετά όμως τον Φεβρουάριο του 2022, όταν ο πόλεμος στην Ουκρανία πήρε νέα τροπή, τα μέτρα έγιναν πιο αυστηρά και άρχισαν να εφαρμόζονται στην πράξη. Παρόλα αυτά, όπως αποδεικνύεται, όποιος θέλει πραγματικά να μεταφέρει κάτι «από ή προς» τη Ρωσία, εξακολουθεί να βρίσκει τον τρόπο και μάλιστα τις περισσότερες φορές απολύτως νόμιμα.
BUY NOW

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η επιστροφή του Lada Niva στην Τσεχία. Το θρυλικό ρωσικό SUV, που παραμένει σύμβολο αντοχής και απλότητας, πωλείται εκ νέου χάρη σε μια εταιρεία με την ονομασία AMC, η οποία εισάγει μοντέλα που κατασκευάζονται στο Αζερμπαϊτζάν.
Επειδή η χώρα αυτή δεν υπόκειται σε κυρώσεις, ο εισαγωγέας μπορεί να διαθέτει το αυτοκίνητο στην αγορά χωρίς κανένα νομικό πρόβλημα. Το γεγονός προκάλεσε το ενδιαφέρον όχι μόνο των Τσέχων, αλλά και των Ρώσων, καθώς αρκετά μέσα ενημέρωσης σχολίασαν εκτενώς την είδηση, παρουσιάζοντάς την ως απόδειξη ότι η Ευρώπη «δεν μπορεί χωρίς τη Niva».

Στην τοπική αγορά, το Lada Niva προσφέρεται από 20.470 ευρώ, ενώ προαιρετικά ο αγοραστής μπορεί να προσθέσει κλιματισμό, κοτσαδόρο, αντισκωριακή επεξεργασία ή μπάρες οροφής.
Υπάρχει ακόμη και δυνατότητα τοποθέτησης εργοστασιακού κιτ υγραερίου στον κινητήρα των 1,7 λίτρων, ώστε να μειώνεται το κόστος χρήσης, μια έξυπνη κίνηση, αφού το μοντέλο παρουσιάζει αυξημένη κατανάλωση μόλις περάσει τα 80 χλμ./ώρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και στην Ελλάδα διατίθενται ορισμένα καινούργια μοντέλα της εταιρείας, όχι όμως μέσω επίσημης αντιπροσωπείας, αφού τέτοια δεν υπάρχει, αλλά μέσω παράλληλων εισαγωγών.

Για πολλούς, η επιστροφή του θρυλικού μοντέλου στην Ευρώπη, έστω κι από την πλάγια οδό, δεν είναι μόνο θετική λόγω του προσιτού και σκληροτράχηλου χαρακτήρα του, αλλά αποτελεί και μια μικρή «νίκη» απέναντι στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ