Αυτή είναι η κινεζική αντιγραφή της κλασικής Mercedes

bamin mercedes kineziki klasiki

Το κλίμα ενθουσιασμού με πρωταγωνίστρια τη Mercedes W123 επεκτάθηκε έως τη μακρινή Κίνα, ανοίγοντας την όρεξη σε μια μυστηριώδη αυτοκινητοβιομηχανία, τα ίχνη της οποίας χάθηκαν μέσα στη λήθη.

Σπουδαία είναι η θέση που κατέχει η Mercedes στη Βίβλο της αυτοκίνησης, μιας και με το πέρασμα των χρόνων έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε έναν από τους κορυφαίους premium κατασκευαστές.

Ο δρόμος προς τη γιγάντωση είχε αρκετούς συναρπαστικούς ενδιάμεσους σταθμούς, με αξιοσημείωτο το λανσάρισμα της Mercedes-Benz W123, η οποία διαδέχθηκε τις W114/W115, και αίφνης προκάλεσε ντελίριο ενθουσιασμού στους φίλους της πολυτελούς κινητικότητας.

Αδιάψευστο μάρτυρα συνιστούν οι συνολικές πωλήσεις του μοντέλου που πλησίασαν τα 2,7 εκ. κομμάτια, κατά τη δεκαετία (1976-1986) της διάθεσης του, αριθμός που το ανέδειξε στο αυτοκίνητο εκείνο της Mercedes με τις περισσότερες πωλήσεις μέχρι τότε. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes W123

Το κύμα λατρείας που περικύκλωσε την W123 αποτυπώνεται ανάγλυφα και από τη ζήτηση που γνώρισε στη Δυτική Γερμανία, με πολλούς πελάτες να περιμένουν έως και 3 χρόνια μέχρι να παραλάβουν τα κλειδιά.

Μια αναμονή που τους δικαίωσε, δεδομένης της αξιοπιστίας του σεντάν, όπως μαρτυρά η μέχρι σήμερα χρησιμοποίησή του ως ταξί σε πολλά αναπτυσσόμενα κράτη.

Φυσικά, η δημοφιλία της Mercedes-Benz W123 δεν περιορίστηκε στα στενά σύνορα της ευρωπαϊκής ηπείρου και έμελλε να ταξιδέψει και στην Κίνα. Εκεί που από τις αρχές του ‘50 έκανε τα πρώτα της βήματα στον αυτοκινητικό κόσμο, η Bamin Automobile.

bamin automobile
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε πρώτο στάδιο η εταιρεία επισκεύαζε τα οχήματα του κινεζικού στρατού, αλλά από τα τέλη του ‘80 αποφάσισε να τολμήσει το επόμενο βήμα, ήτοι τη δημιουργία του δικού της 4Χ4. Αυτό ονομάστηκε BM212A και όπως μαρτυρά και η αισθητική του προσέγγιση – με το τετραγωνισμένο σχήμα- βασιζόταν εν πολλοίς στο στρατιωτικό Beijing BJ212.

Όλα έβαιναν εξαιρετικά για την Bamin Automobile. Αλλά σύντομα άρχισε να ενδυναμώνει η ανάγκη εξέλιξης ενός καινούριου τετράτροχος προϊόντος. Κορεσμένοι, όμως, από έμπνευση, οι άνθρωποι της αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπόρεσαν να σχεδιάσουν κάτι πρωτότυπο.

Mercedes kineziki antigrafi klasiki

Εντούτοις, έστρεψαν το βλέμμα τους στην Ευρώπη, εκεί που κυκλοφορούσε σε δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα ο διάδοχος της Mercerdes-Benz W123, η πρώτη γενιά της Mercedes E-Class (W124). 

Σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσει πόρους η Bamin χρησιμοποίησε την πλατφόρμα του BM212A, “ντύνοντάς” το νέο τους τετράτροχο με ένα αμάξωμα που δεν διεκδικούσε δάφνες σχεδιαστικής πρωτοτυπίας δεδομένου ότι έμοιαζε… ολόιδιο με αυτό της Mercedes-Benz W123.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ή μάλλον, σχεδόν ολόιδιο δεδομένου ότι εκτός από τη station wagon εκδοχή του (είχε και η W123), διατίθετο σε παραλλαγή…διπλοκάμπινου αγροτικού, υπό την ονομασία BM2022A. Οι επιδόσεις έρχονταν σε δεύτερη μοίρα, μιας και ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας τον 2,4 λίτρων δεν μπορούσε να παράγει πάνω από 73 ίππους. 

Mercedes kineziki antigrafi klasiki

Ουδείς γνωρίζει πόσα συνολικά αυτοκίνητα παρήχθησαν. Μιας και τα ίχνη τους χάθηκαν στους λαβυρίνθους μιας ιδιαίτερα σκιώδους εποχής για την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, όπου απουσία κάθε μορφή κρατικού ελέγχου.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι κατά τη δεκαετία του 1980 στην Κίνα υπήρχαν σχεδόν 200 κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά οι περισσότεροι δεν κατάφεραν να παράγουν περισσότερα από μερικές εκατοντάδες αυτοκίνητα.

Όσον αφορά την την αλλόκοτη κινεζική αντιγραφή της Mercedes-Benz W123, η παραγωγή της σταμάτησε στις αρχές του ‘90. Η μάρκα συνέχισε να υπάρχει μέχρι το 2010, όταν και κήρυξε πτώχευση. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ