H μεγάλη επιστροφή του Fiat Punto - Πότε θα το δούμε στους δρομους

fiat punto

Η γκάμα της Fiat θα εμπλουτιστεί με νέα μοντέλα στις μικρές κατηγορίες, ενώ θα περιλαμβάνει και μία οικογένεια αυτοκινήτων στις κατηγορίες των crossover και SUV. Μεταξύ των νέων μοντέλων, οι Ιταλοί θα επαναφέρουν στην γκάμα τους και τη σύγχρονη εκδοχή του Punto.

Η Fiat έχει ανεβάσει ρυθμούς στα τμήματα Έρευνας και Εξέλιξης και ετοιμάζεται για την μεγαλύτερη προϊοντική επίθεση που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία 15 έτη. Το πρώτο δείγμα γραφής αφορά ένα νέο μοντέλο στην κατηγορία των σουπερμίνι που θα παρουσιαστεί το 2023 και θα αποτελεί τον διάδοχο του Punto. Αμέσως μετά θα ακολουθήσουν τρία νέα crossover που θα έχουν παρουσιαστεί μέχρι το 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fiat Centoventi 1

Συνολικά, η γκάμα μοντέλων της Fiat θα αποτελείται από το 500, το νέο σουπερμίνι και τα τρία crossover που ετοιμάζει. Σύμφωνα με το αφεντικό της ιταλικής φίρμας, Olivier François, τα σχέδια των τεσσάρων νέων μοντέλων έχουν ήδη κατατεθεί και εγκριθεί προς υλοποίηση, με τουλάχιστον δύο από αυτά να έχουν αισθητικές επιρροές από το πρωτότυπο Centoventi που είχε παρουσιαστεί το 2019.

Ο Olivier François ανέφερε σε πρόσφατες δηλώσεις του ότι: “Τώρα μπαίνουμε σε έναν νέο κόσμο και επιτέλους μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τα όνειρά μας. Τα επόμενα πέντε χρόνια, θα λανσάρουμε ένα νέο αυτοκίνητο τον χρόνο και πλέον είμαστε σε θέση να δημιουργούμε αυτοκίνητα που είναι κοινά παντού στον πλανήτη, κάτι για το οποίο προσπαθήσαμε στο παρελθόν αλλά δεν το καταφέραμε”. Και συνέχισε λέγοντας: “Θα κάνουμε δυνατό comeback στις κατηγορίες των σουπερμίνι και των crossover, διευρύνοντας την γκάμα μας”.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fiat Centoventi 2

Δεν υπάρχουν σχέδια επέκτασης της Fiat πέρα από τις compact κατηγορίες αυτοκινήτων, με το μήκος των μοντέλων της να ξεκινά από τα 3,6 μέτρα (μέγεθος 500) έως τα 4,5 μέτρα που θα έχει το επερχόμενο μικρομεσαίο SUV της εταιρείας.

Νέο Fiat Punto το 2023

Το πρώτο νέο Fiat που θα δούμε θα αποτελεί τον απόγονο του σουπερμίνι Punto, αλλά σύμφωνα με τον Olivier François δεν θα ονομάζεται έτσι. Μάλιστα, θα υπάρξουν υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου ιταλικού σουπερμίνι, καθώς η Fiat ετοιμάζεται να γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2027.

“Ποντάρουμε πολλά στην ηλεκτροκίνηση για την Ευρώπη”, είπε ο Olivier François. “Θα αυξήσουμε τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις σε κάθε νέο μοντέλο και κάποια στιγμή θα κάνουμε τη μεγάλη αλλαγή. Η Fiat πρέπει να είναι η Tesla του λαού και να προσφέρει την ηλεκτροκίνηση σε όλους. Μέχρι το 2027 θα είμαστε έτοιμοι για την μετάβαση, αλλά ενδεχομένως και πιο πριν. Θα εξαρτηθεί από το κόστος. Θέλω να είμαστε η πρώτη μεγάλη συμβατική μάρκα μαζικής παραγωγής που θα έχει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη γκάμα”.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fiat Punto 1

Τα πρώτα νέα μοντέλα της Fiat είναι πιθανό να χρησιμοποιούν την τελευταία εκδοχή της πλατφόρμας CMP του Ομίλου Stellantis, μιας και ο τελευταίος δεν θα αρχίσει να χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα STLA, τουλάχιστον μέχρι το 2026.

Ωστόσο, η πλατφόρμα του νέου ηλεκτρικού 500 μπορεί να αποδειχθεί καρποφόρα για την ιταλική φίρμα, και όχι μόνο. Δεδομένου ότι υπάρχει ήδη, θα μπορούσε να δείξει το δρόμο για να γίνουν βιώσιμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης και στις άλλες αδελφές μάρκες του Ομίλου Stellantis που δεν διαθέτουν ένα τέτοιο μοντέλο.

Fiat Punto 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο σουπερμίνι της Fiat θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του 500, το οποίο διαθέτει κινητήρα 118 ίππων και μπαταρία 42 kWh για να προσφέρει αυτονομία κοντά 300 χλμ. Ωστόσο, είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσει μέρη των αδελφών e-208 και Corsa-e, τα οποία χρησιμοποιούν κινητήρα 136 ίππων και μπαταρία 50 kWh για περίπου 360 χλμ. αυτονομίας.

Νέο Fiat Panda

Ο Olivier François επιβεβαίωσε ακόμα ότι ένα από τα πιο γνωστά ονόματα στην γκάμα της Fiat θα συνεχίσει να υφίσταται, και αυτό δεν είναι άλλο από το Panda. Μάλιστα όπως ανέφερε: "Έχουμε δύο εμβλήματα. Το ένα είναι το 500 και τα πάει καταπληκτικά. Τον Ιανουάριο, ήταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Γερμανία. Η γκάμα του 500 αποτελείται αυτή την στιγμή από τα 500 και 500X. Υπάρχει χώρος για κάτι ακόμα".

Fiat Panda
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και συνέχισε λέγοντας: "Το άλλο σύμβολο της Fiat είναι το Panda. Το πρότυπο της δεκαετίας του 1980 είναι αρκετά εμβληματικό για την ιταλική εταιρεία. Και η αναγέννηση σχεδίων είναι κάτι που αρέσει και αποδίδει εμπορικά. Όχι μόνο λόγω σχήματος, αλλά και για πιο ουσιαστικά πράγματα, όπως η μινιμαλιστική προσέγγιση του ίδιου του μοντέλου.

"Θα δείτε μοντέλα των μικρών κατηγοριών και μεγαλύτερα crossover και θα αναγνωρίσετε σε ορισμένα το DNA του Panda. Το ένα μάλιστα θα λέγεται Panda. Το Panda δεν ήταν εμβληματικό μόνο λόγω του σχήματός του, αλλά λόγω της φιλοσοφίας και του πνεύματός του, και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε και με το καινούριο μοντέλο”.

Τέλος, ο Olivier François επιβεβαίωσε ότι όλα τα νέα σχέδια είναι ολοκληρωμένα και κάθε ένα έχει πολύ ισχυρή προσωπικότητα και ξεχωριστά χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ