citroen aposirsi

Η Ευρώπη χτίζει το δικό της «Σινικό Τείχος» -Απαντά στους Κινέζους με επένδυση 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ

Ergostasio

Σε επένδυση μαμούθ της τάξεως των 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ προβαίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τους Κινέζους να είναι τρομοκρατημένοι για την έκβαση αυτού του εγχειρήματος.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει σχεδιάσει ένα πακέτο, προκειμένου να αναζωογονήσει την τοπική βιομηχανία αυτοκινήτων, η οποία βρίσκεται σε δεινή θέση μετά την σταδιακή απόσυρσή των κινητήρων εσωτερικής καύσης από τις εκθέσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η επένδυση των 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, που αφορά τη κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων που θα κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αναμένεται να λειτουργήσει επιβραδυντικά κατά της Κίνας, και της επακόλουθης άνευ προηγουμένου επέλασης των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων από το Πεκίνο, το οποίο μεταξύ 2009 και 2023 διέθεσε περίπου 230 δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις και υποστήριξη μόνο στη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
kina autokinita

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ένα Gigafactory χωρητικότητας 40 GWh (αρκετή για να τροφοδοτήσει περίπου 500.000 αυτοκίνητα ετησίως) απαιτεί μια επένδυση, περίπου 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Συνεπώς με το ποσό που προορίζεται να διαθέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, θα μπορούσαμε να έχουμε παραγωγή ικανή να καλύψει τη ζήτηση για 250.000 μπαταρίες ετησίων.

Ωστόσο αυτό δε πρόκειται να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη. Το άνοιγμα ενός τέτοιου εργοστασίου από την αρχή είναι μια διαδικασία που διαρκεί 10 έως 15 χρόνια και απαιτεί τεράστιο κεφάλαιο πριν καν εξορυχθεί έστω και ένα γραμμάριο υλικού. Ένα μεσαίου μεγέθους έργο απαιτεί μεταξύ 500 εκατομμυρίων και 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

europaiki enosi kausima
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τομέας των μπαταριών αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Εκτός ότι επιτρέπει τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, υποστηρίζει την οικονομική ανθεκτικότητα και ασφάλεια της Ευρώπης μειώνοντας την εξάρτηση από τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα και τις κρίσιμες τεχνολογίες από τρίτες χώρες.

europaiki enosi

Η ανάπτυξη μιας ισχυρής βιομηχανίας στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενισχύει τη στρατηγική αυτονομία, προστατεύει τις βιομηχανικές θέσεις εργασίας και διασφαλίζει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να είναι ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο, διατηρώντας παράλληλα τον έλεγχο της αλυσίδας εφοδιασμού.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ