Η επόμενη BMW M5 θα είναι υβριδική με 750 ίππους

BMW M5

Η BMW εξελίσσει μια υβριδική μονάδα ισχύος για τη νέα Μ5 το 2023 και πληθώρα άλλων μοντέλων, όπως την φημολογούμενη ΧΜ, καθώς τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά Μ δεν αναμένονται πριν από το 2025.

Οι πληροφορίες, μέχρι πρότινος, ανέφεραν ότι η βαυαρική εταιρεία δεν θα επέλεγε το ενδιάμεσο σκαλοπάτι των plug-in υβριδικών μονάδων ισχύος για τις BMW επιδόσεων της σειράς M, παρότι η Mercedes-Benz έχει ήδη ανέβει σε αυτό το σκαλοπάτι. Όμως, αυτό φαίνεται να αλλάζει, διότι η εταιρεία του Μονάχου εξελίσσει μια «υψηλών επιδόσεων υβριδική μονάδα ισχύος», με πυρήνα τον βαρέως αναθεωρημένο V8 twin-turbo των 4.4 λίτρων.

Σύμφωνα με τις φήμες, η νέα αυτή υβριδική μονάδα αρχικά θα πυροδοτεί ένα μεγάλο Coupe SUV βασισμένο στην Χ7, το οποίο ενδέχεται να έχει την ονομασία Χ8 Μ και να βασίζεται στο πρωτότυπο ΧΜ που η βαυαρική εταιρεία πρόσφατα αποκάλυψε με μια φωτογραφία στο Instagram (φωτό κάτω). Η BMW εθεάθη να κάνει δοκιμές με ένα καμουφλαρισμένο Coupe SUV στο Nurburgring, με την ένδειξη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου «υβριδικό όχημα δοκιμών».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW XM Concept
BMW XM Concept

Είναι μια κατηγορία που σημειώνει αξιοσημείωτη άνοδο, ειδικά στην τεράστια αγορά της Κίνας, και στην οποία η BMW θέλει να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα όπως τη Lamborghini Urus, το Audi RS Q8, την Aston Martin DBX και την επερχόμενη Ferrari Purosangue.

Παράλληλα, ο γερμανικός Τύπος αναφέρει πως η BMW εξετάζει και το ενδεχόμενο παραγωγής μιας Μ7 -καθώς η Μ8 Gran Coupe υστερεί στον ανταγωνισμό των λιμουζινών (όπως η Maybach) λόγω περιορισμένου πίσω χώρου- όμως παράλληλα αναφέρει ότι ένα άλλο σενάριο είναι να καλυφθεί αυτό το κενό επίσης από την XM, παρότι η τελευταία έχει SUV χαρακτηριστικά.

Μια έτερη πιθανή κατασκευή του τομέα Μ της BMW ίσως να είναι ένα hypercar που θα ανταγωνιστεί την AMG Project One - ακόμη και τις McLaren Artura, Aston Martin Valkyrie και Ferrari SF90 Stradale. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο, μάλιστα, θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την επιστροφή της Ferrari στους αγώνες αντοχής, όπως στις 24 Ώρες της Daytona, καθώς με την υβριδική του μονάδα ισχύος θα εμπίπτει στους κανονισμούς της κατηγορίας LMDh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πιο στέρεη πληροφορία που κυκλοφορεί, πάντως, είναι ότι η νέα υψηλών επιδόσεων υβριδική μονάδα ισχύος θα τοποθετηθεί στη νέα γενιά της Μ5 - κάτι που επιβεβαιώθηκε ως σοβαρό ενδεχόμενο από υψηλόβαθμα στελέχη της BMW. Η τρέχουσα γενιά της Μ5 έχει τον V8 twin-turbo των 4.4 λίτρων, αλλά το πέρασμα στο σκαλοπάτι του plug-in hybrid μπορεί να συνδυάσει ορισμένα αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα χωρίς τους περιορισμούς αυτονομίας ενός αμιγώς ηλεκτρικού.

Η ισχύς δεν θα είναι πρόβλημα: η M5 CS ήδη πετυχαίνει απόδοση 635 ίππων, και με την προσθήκη του ηλεκτροκινητήρα θα είναι σχετικά εύκολο να ανέβει η ισχύς στους 750 hp. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι με το παρεμφερές της υβριδικό σύστημα, η Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid αποδίδει 680 ίππους. Και από την εξίσωση, φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το σημαντικό επιπλέον βάρος των μπαταριών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να καταφέρει να περάσει τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων Euro7 ο V8 κινητήρας, θα χρειαστεί σημαντικές τροποποιήσεις, φυσικά: στη διαχείριση του μίγματος, στην κυλινδροκεφαλή, στο χρονισμό, στον υπερσυμπιεστή, και ακόμα και στα έμβολα. Και αυτή θα είναι μία δύσκολη άσκηση, καθώς η BMW από το 2008 κιόλας έχει τοποθετήσει τον υπερσυμπιεστή μέσα στην περιεχόμενη γωνία του V.

Κάνοντας το πέρασμα στην plug-in υβριδική τεχνολογία, η βαυαρική εταιρεία ίσως αναγκαστεί να περάσει σε μια λύση που είναι επιβεβλημένη: της ηλεκτρικής υποβοήθησης στον υπερσυμπιεστή των καυσαερίων, το οποίο βέβαια απαιτεί ηλεκτρικό κύκλωμα υψηλότερου βολτάζ. Μια εναλλακτική λύση για την M GmbH θα ήταν απλά να αξιοποιήσει, στις χαμηλές στροφές του θερμικού κινητήρα, την ώθηση του ηλεκτροκινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για την τετρακίνηση της υβριδικής Μ5, φημολογείται πως ακόμα κι αν αποκτήσει ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα θα παραμείνει μηχανική, διότι αυτό είναι πιο ταιριαστό και αποδοτικό από μηχανολογική άποψη - όπως, άλλωστε, έχει επιλέξει να κάνει και η Mercedes-Benz με τα τετρακίνητα υβριδικά της αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Η BMW δεν έχει ανακοινώσει ακόμα το ακριβές χρονικό σημείο στο οποίο θα βάλει τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι γνωστό ότι ετοιμάζει μια νέα πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που θα καλύπτει -με τροποποιήσεις- κάθε μέγεθος αμαξώματος της γκάμας της. Τα πρώτα της EV που θα βασιστούν στην πλατφόρμα αυτή θα κυκλοφορήσουν το 2025.

Ομως, τη διετία 2025-'26 αναμένονται και οι διάδοχοι των μεγάλων βαυαρικών SUV X5, X6 και Χ7, που θα είναι εφοδιασμένα (και) με τον ανανεωμένο V8 4.4 λίτρων. Αυτό θα είναι και το κύκνειο άσμα του V8 κινητήρα της BMW, πριν την πλήρη μετάβαση στην αμιγή ηλεκτροκίνηση τη δεκαετία που θα ακολουθήσει. Μέχρι τότε, όμως, στις ΗΠΑ και στην Κίνα θα ανθίζει η αγορά πολυτελών SUV και λιμουζινών υψηλών επιδόσεων με θερμικούς κινητήρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ